סערת איומי הסרבנות בצבא: אלוף (במיל') גרשון הכהן התראיין בכאן רשת ב', ותמך בניסיונות הפשרה של נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני קורא לתמיכה של נשיא המדינה – הוא המפתח לפתרון. חייבים להגיע להידברות ולהסכמות בין הצדדים, אפילו למתן תורה לעשרת הדיברות משה הביא קודם כל הסכמה של העם".

הרצוג בהודעה דרמטית: "קרובים מתמיד למתווה מוסכם על הרפורמה המשפטית"
בן גביר: "בין המפגינים יש מי שמתכנן רצח"; בכירים במשטרה: "אין לנו מידע כזה"

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

"בואו נשמור את צה"ל מחוץ לטלטלה הזאת. קרה כאן משהו שהוא מעבר לחציית קו אדום. מי שלא יהיה עם צה"ל במקום הקשה – גם לא יהיה במקום המתאים לו", קרא אלוף (במיל') גרשון הכהן בריאיון שהתקיים גם הוא בכאן רשת ב'. 

"להוריד את המילה 'סרבנות' מהטרמינולוגיה"

בתוך כך, עומר דנק, נווט קרב בדימוס וסא"ל במילואים, יצא להגנת טייסי המילואים שהודיעו כי יעדרו מאימון שגרתי שיתקיים השבוע. בריאיון לבן כספית וינון מגל ב-103FM אמר היום (שני) כי "מפקד יחידה צבאית שיש לו 51% תמיכה מחייליו – אין לו יחידה צבאית".

"קודם כל צריך להוריד את המילה 'סרבנות' מהטרמינולוגיה", פנה דנק למגל, "תנסה לשחזר ולומר אחרי: 'אנשים שלא יסכימו להתנדב במידה וישראל לא תהיה דמוקרטיה'. סרבנות להתנדבות היא אוקסימורון", ציין.

עוד אמר: "מי שאמונה על צבא ההגנה לישראל ונותנת לו הוראות זאת ממשלת ישראל, והיא עושה בימים אלו מהלך חד צדדי, כוחני, של הפיכה משטרית והפיכתה לכוח בלתי מוגבל. זאת תהיה מדינה ללא תהליכים משפטיים, ללא ביקורת של בתי המשפט, תוך שמיטה של כל ערכי הדמוקרטיה ומגילת העצמאות", הוסיף נווט הקרב בדימוס. "המשבר נולד מההנהגה, ולכן מי שצריכה לטפל בו זו קודם כל ההנהגה שעשתה פה מהלך לא מרוסן, תוך הסתכלות על הצד השני כאויבים, טרוריסטים, לא פטריוטים ועוכרי ישראל".