מספר חברי כנסת ממפלגת הליכוד פנו היום (שישי) לשר המשפטים יריב לוין בדרישה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, עו"הד גלי בהרב-מיארה באופן מיידי. זאת, לאחר שהתערבה בהחלטת הדחתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, עליה הורה אמש השר איתמר בן גביר, והודיעה כי ההחלטה תוקפא עד לסיום הבירור המשפטי.

היועמ"שית הקפיאה את הדחת מפקד מחוז ת"א; בן גביר בתגובה: "שמאלנית ומוטה"

נציין כי שר המשפטים לא שולל את הליך פיטורי היועמ"שית, אך קיים חשש סביר כי בג"צ יפסול את הפיטורים. בעקבות זאת, האפשרות שנשקלת היא פיטורי היועמ"שית לאחר העברת הרפורמה במערכת המשפט.

ניצב עמי אשד (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
ניצב עמי אשד (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

כמו חברי הכנסת מהליכוד, גם יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר, תקף בחריפות את היועמ"שית בעקבות החלטתה: "היועצת השמאלנית לממשלה ממשיכה לשים את האג'נדה הפוליטית שלה בקבלת החלטות מקצועיות. היא מונעת מראש הממשלה מלעסוק ברפורמה המשפטית, ממליצה להעמיד לדין את ח"כ פוגל, מתערבת בגסות בהחלטת המפכ"ל בעניינו של ממ"ז תל אביב ושמה רגל לממשלת הימין. תפקידה הוא להיות יועצת לממשלה, לא אויבת לממשלה. יועצת שמלכתחילה מינויה היה שנוי במחלוקת".

בסיום דבריו, כתב קרויזר: "מוטב שתוציא את עצמה לנבצרות, במקום שתדרוש זאת מאחרים".

גם השר לביטחון לאומי תקף את בהרב-מיארה, ואמר כי "הנתון המדהים בכל הסיפור, שהיועצת המשפטית לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניינו של ניצב עמיחי אשד ומתי. לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת. הודעת היועמ"שית מלמדת עד כמה הרפורמה המשפטית חשובה. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם".

כאמור, בהודעה שהוציאה הבוקר, הודיעה היועמ"שית כי ערכה אתמול בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של מפקד מחוז ת"א במשטרה, ניצב עמיחי (עמי) אשד, שעורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה. היא הנחתה את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב.