בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (ראשון) את טענת חברת מטא כי אינה מקיימת פעילות עסקית בישראל, וקבע תשלום הוצאות משפט בגובה 5,000 שקלים לאילה בן גביר שתובעת את החברה.

לפני כשנתיים, לאחר שכ-30 פעילי ימין, בהם רעייתו של השר לביטחון לאומי נחסמו משימוש בשירותי וואטסאפ, הגישה בן גביר תביעה בגובה חצי מיליון שקלים. לאחר מספר חודשים, שחררה וואטסאפ את החתימה, ואפשר לפעילי הימין גישה לתכתובות ותמונות שנשמרו באפליקציה.

מטא, כאמור, טענה בזמנו כי אינה מקיימת פעילות בישראל, ולכן אין היא מחויבת בחוק הישראל. תהליך זה נמשך קרוב לשנתיים, ועל העיכוב תשלם מטא לתובעת על הוצאות המשפט. 

כזכור, במאי 2021, הגיש איתמר בן גביר תלונה במשטרה נגד מנכ"לית פייסבוק בישראל, בגין האזנות סתר. זאת לאחר חסימת רעייתו ופעילי ימין נוספים משימוש ברשת וואטספ. "אני פונה אליך בבקשה דחופה לפתוח בהליכים נגד ראשי פייסבוק בישראל", כתב בן גביר, "בגין האזנות סתר להודעות פרטיות, במסגרת הפרסומים אודות חסימת חשבונות וואטסאפ של כ-30 אנשים בהם גם רעייתי, והשעיתם לצמיתות מרשת הוואטסאפ".

הוא הוסיף כי "אין כאן מקום לפרט את חומרת הדברים וההתנהלות שלוחת הרסן אשר פוגעת בכל מרקם חייה של רעייתי, שהינה מורה ומתכתבת עם תלמידיה ברשת הוואטסאפ כחלק מעבודתה".