סקר חדש שפורסם בחדשות 13 הערב (ראשון) מצא כי רוב בציבור מעוניין שראש הממשלה בנימין נתניהו יפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתפקידו. כמו כן, נמצא כי רוב מצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי מעוניינים שלפיד וגנץ יכנסו לממשלה כדי לעצור את החקיקה.

מאוכזבים או מרוצים מתפקודו של בן גביר כשר? - זה מה שהכרעתם | סקר מעריב אונליין
בן גביר ליועמ"שית: "לא סומך שתייצגי אותי נאמנה - מעתה אייצג את עצמי"

תחילה נשאל האם העברת מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד מתפקידו הינה הדחה פוליטית או החלטה מקצועית: 55% השיבו הדחה פוליטית, 24% השיבו החלטה מקצועית, 21% לא יודעים. שאלה נוספת היא האם המפכ"ל קובי שבתאי צריך להתפטר מתפקידו בצל המצב המתוח במשטרה: 42% העדיפו שיישאר בתפקידו, 29% חושבים לנכון שיתפטר, 29% לא יודעים.

כמו כן, נשאל האם נתניהו צריך לפטר את בן גביר מתפקידו: 50% אמרו כן, 40% אמרו שלא, 10% לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד 19% השיבו כי הם בעד לפטר את בן גביר. בנוסף נשאל האם הנשיא הרצוג יכול להביא לפשרה ברפורמה המשפטית: 50% אמרו שכן, 33% אמרו שלא, 17% לא יודעים.

על השאלה האם היועמ"שית בהרב-מיארה מצבעת את תפקידה כראוי: 41% השיבו שמבצעת כראוי את תפקידה, 37% טענו כי מתערבת יתר על המידה, 22% לא יודעים. שאלה אחרונה בדקה האם הציבור מעוניין שלפיד וגנץ יכנסו לממשלה כדי לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית: 47% נגד, 41% בעד, 12% לא יודעים. עם זאת, בקרב מצביעי יש עתיד 58% בעד כניסה לממשלה, בקרב מצביעי המחנה הממלכתי 66% גם בעד כניסה לממשלה, אך בליכוד 25% בלבד תומכים במהלך.