בצל הסערה הפוליטית בישראל סביב הרפורמה המשפטית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיע אמש לארה"ב ונאם בכנס הבונדס בוושינגטון. במהלך נאומו, התייחס לחיבור החשוב בין יהודי התפוצות למדינת ישראל, וכן להתבטאות השנויה במחלוקת - "המדינה צריכה למחוק את חווארה". בהמשך, התבטא גם על יחסי ישראל - ארה"ב, לאחר ההתבטאויות החריפות של ממשל ביידן כנגד שרים בממשלת נתניהו.

בפתח הנאום, אמר שר האוצר: "בעזרת השקעות הבונדס אתם מאפשרים למדינת ישראל לבנות ולצמוח, ואנחנו מתמידים בהחזר השקעה ובבנייה של מדינה חזקה. חשוב לנו לוודא שאתם יודעים שההשקעה שלכם חזקה, כדאית וטובה. יתרה מזאת, ההשקעה שלכם בבונדס שולחת מסר לכל תומכי ה-BDS, שהם מבזבזים את זמנם לשווא. מאז תחילת הדרך של הבונדס גייסתם מעל 50 מיליארד דולר של השקעה במדינת ישראל ואנחנו פועלים בעזרתכם להפוך את ישראל למקום עוד יותר ועוד יותר טוב. אנחנו בונים מהר יותר וטוב יותר ממה שתנועת ה-BDS משתדל להרוס ולפגוע".

"חודשים האחרונים כשר האוצר, אני עושה כל מאמץ כדי לחזק את מדינת ישראל. אני פועל להורדת יוקר המחיה, להגברת התחרות במשק ועוד. אני מבצע צעדים על מנת לוודא שישראל מתנהלת במדיניות פיסקאלית אחראית שתשמר כלכלה יציבה וחזקה. אנחנו בונים את הארץ הזאת עבור כל יושביה. מכל השפע והטוב שמדינת ישראל הביאה לארץ הזאת נהנים יהודים וערבים כאחד. ממשלות ישראל מפתחות את הארץ הזאת ומביאים אותה אל קדמת הבמה העולמית", הוסיף.

בהמשך, התייחס להתבטאות על חווארה: "כפי שכבר כתבתי, הבעתי חרטה כנה על האמירה על חווארה שיצרה רושם לחלוטין מוטעה. אני עומד בפניכם, עכשיו כמו תמיד, מחויב לביטחונה של מדינת ישראל. מחויב לערכינו המשותפים ולסטנדרט המוסרי הגבוה ביותר של צבא ההגנה לישראל, להגנה על כל אדם ועל כל חף מפשע. קשה להאמין שרק לפני 70 וכמה שנים הארץ סבלה מביצות ומלריה והיום כל יושבי הארץ זוכים ונהנים משפע מדהים".

כמו כן, התייחס לחיבור בין יהודי התפוצות למדינת ישראל: "אני רוצה להגיד תודה על החיבור הבלתי ניתן לערעור של ישראל ויהדות התפוצות. היהדות מאז ראשית ימיה ידעה מחלוקות, אפילו אומר בנויה על מחלוקות. מחלוקת היא לא משהו שצריך להפחיד אותנו, ההפך הוא הנכון היא מפרה אותנו. יש בינינו אנשים דתיים וחילונים, רפורמים, קונסרבטיביים, אנאפלייטיד ואחרים, גם בארץ יש לנו מחלוקות והן גדולות ובנפשנו, אך לרגע אחד אסור לשכוח כי אנשים אחים אנחנו, על אף המחלוקות, על אף הצבעים השונים שמרכיבים את הפסיפס היהודי אנחנו גוף אחד ומיוחד. יש לנו מטרות משותפות של תיקון עולם וכל אחד מאיתנו מבקש להגשים את המטרה בזווית אחרת – יחד אין לי ספק שנצליח".

בסיום, התבטא גם על יחסי ישראל-ארה"ב: "בשבוע שעבר ובכלל בחודשים האחרונים, אנחנו שומעים רטוריקה קשה, שיח של חרמות ושל אלימות. לזה אין מקום, הברית של ישראל וארה"ב היא ברית של ערכים, של שיוויון, של דמוקרטיה ושל הכלה, לערכים הללו לצערנו אין לנו הרבה שותפים בעולם שהולך ומקצין, אבל הברית הזו היא לא של הרפובליקנים או של הדמוקרטים, לא של השמאלנים או של הימנים זו ברית של ערכים שנלחמים ברע דרך הוספת אור".