ראש הממשלה הצהיר כי החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט תיעצר לבינתיים, אך בכירי הקואליציה ממשיכים להופיע כמעט בכל מקום על מנת להדהד עד כמה לטענתם, היא חיונית למדינת ישראל. בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, שוחח ביום שישי האחרון עם עורכי העיתון "ניו יורק סאן" והזהיר כי "ההפגנות בישראל הן התחלה של מלחמת דת", וכי הוא מתעקש שאין שום כוונה לסגת מהתוכניות להעברת הרפורמה.

רוטמן שוחח עם עורכי העיתון השמרני בשיחה מקוונת, עם יותר מ-70 משתתפים, והתייחס גם לביקורת שהפנתה ארה"ב כלפי ישראל. לדבריו, הוא אינו מוטרד מכך, ואמר כי "לא אכפת לו אם בחוץ ימצאו את ישראל קצת פחות מיוחדת, וישאירו אותה לבד כדי לעצב את האופי הדמוקרטי שלה". כמו כן, ציין כי כתושב יהודה ושומרון, הוא רגיל לביקורת האמריקאית, וסבר כי "לנשיא אכפת גם אם אני משפץ את הבית שלי".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עימות נרשם בוועדת החוקה  (צילום: מארק ישראל סלם)
עימות נרשם בוועדת החוקה (צילום: מארק ישראל סלם)

בהמשך, התייחס לעתידה של הקואליציה תחת ראש הממשלה נתניהו, שבה יש שילוב של מפלגות הימין והמפלגות החרדיות, וסבר כי החיבור ביניהן תלוי ברפורמה המשפטית. לדבריו, "הקואליציה תסבול מחוסר יציבות ובעיות גדולות, במידה והרפורמה לא תתורגם לחוקים, שכן יש כאלו שעבורם זה נמצא בראש סדר העדיפויות, והם יתקשו לתמוך בממשלה".

יו"ר ועדת החוקה גם תקף את המפגינים ומתנגדי הרפורמה, ואמר כי "מתנגדי התוכנית יצרו לעצמם מטרה משותפת יחד עם גורמים עוינים למדינה היהודית, ובכך יוצרים באופן פזיז מערכה נגד מדינת ישראל". רוטמן גם קרא למתנגדי הרפורמה, להשאיר את צה"ל מחוץ לסיפור ויצא נגד הקריאה לסרבנות בקרב חיילי מילואים והתנגד לכך שמדובר באקט מחאה לגיטימי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

מחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

השבוע, השוחח חבר הכנסת רוטמן עם ניסים משעל וגדעון ב-103FM הדגיש כי הוא מתנגד לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית: "זו טעות לעצור את החקיקה, דווקא מתוך הרצון להידברות. מאחר ואני השקעתי בהידברות שעות רבות, ימים רבים, יותר מזמן העבודה שלי. אנחנו אמרנו בצורה מאוד ברורה שאנחנו חושבים שזה הדבר הלא נכון לעשות".

עם זאת, הבהיר כי הוא מקבל את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין: "מקבלים את החלטתו של ראש הממשלה. בסופו של דבר יש גורם אחד שאחראי למדינה, לשלמותה, לעניין הביטחוני, כלכלי וכל העניינים, הוא קיבל את ההחלטה הזו, אנחנו מקבלים ומכבדים. העובדה שיש מחלוקות ולא תמיד הסכמות ובסופו של דבר מקבלים החלטה על פי מבנה קואליציוני, מוסכמות וכללי הכרעה זו דמוקרטיה". כשנשאל האם הוא מתחרט על אופן קידום הרפורמה במהלך החודשים האחרונים, תקף את כלי התקשורת: "לא הערכתי נכונה כיצד נראה קמפיין עם שלושה ערוצי תקשורת ועוד כמה אתרים".