שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת התחבורה מירי רגב חתמו היום (רביעי) על תקציב משרד התחבורה לקראת הצעת חוק התקציב שתעלה במליאה בתחילת מושב הקיץ.
בין הפרויקטים השונים, בהם המטרו ו"רכבת קליע" מקריית שמונה לאילת, השניים הגדילו משמעותית את מסגרת תקציב המשרד והקצאת המשאבים לטובת התשתיות ביהודה ושומרון העומדים על כרבע מתקציב המשרד הכולל.
ראשית, שר האוצר ושרת התחבורה הכניסו 160 מיליון שקלים לבסיס התקציב לטובת שדרוג תשתיות ביהודה ושומרון. המשמעות היא תקציב שנתי שוטף לטובת שדרוג ושיפור כבישים ברחבי יהודה ושומרון.
כמו כן, בנוסף לתקציב השוטף יתוקצבו גם הפרויקטים הבאים: 366 מיליון שקל לטובת הרחבת דרך הגישה למועצה המקומית בית אל, יוקם מחלף עיסאוויה ב-156 מיליון שקל, חצי מיליארד שקל יוקצו להרחבת הדרך בין צומת אריאל לצומת תפוח, 80 מיליון שקל יוקצו לטובת קידום כביש הטבעת המזרחי בירושלים.
כמו כן, יתוקצבו 300 מיליון שקל לטובת כביש חדש בין מגרון לקלנדיה, 150 מיליון שקל לטובת כביש באלפי מנשה, 200 מיליון שקל יושקעו בכביש 5066 לטובת עקיפת הכפר פונדוק, וכשני מיליארד שקל לטובת שדרוג כביש 60 חוצה יהודה ושומרון.
לפי נתוני התקציב, כשלושה וחצי מיליארד שקל בסך הכל יופנו לשדרוג תשתיות ביהודה ושומרון, כלומר, 25.69% מתקציב "מימוש התוכנית האסטרטגית" לכבישים של נתיבי ישראל מוקדש לכבישים ביהודה ושומרון. 3.517 מיליארד שקל מתוך 13.687 מיליארד שקל.
ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון בירך ואמר: "ההתיישבות ביהודה ושומרון היא חוד החנית של המדינה, הן בביטחון, הן באיכות התושבים והן בתרומה למדינה. מאז הסכמי אוסלו הכבישים הללו לא שופרו או טופלו. מדובר בהכרח המציאות. אין כאן מותרות או איכות חיים - זהו צורך בסיסי לתקן את הכבישים שאי אפשר לנסוע בהם כבר שנים רבות. לתושבים ביו"ש מגיע להיות שווים בני שווים וכעת המציאות מתקדמת לשם".