עדכונים חיים

נתניהו קורא להידברות ותוקף את האופוזיציה: "מפחדים מהבריונים"

ראשי הסיעות מתייחסים כל אחד בנפרד לתחילת תהליך החקיקה של הרפורמה המשפטית. לפיד אמר: "אין לנו שום כוונה לוותר", נתניהו תקף: "מנהיגי המחאה רומסים את הדמוקרטיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

זמן קצר לפני התכנסות מליאת הכנסת היום (שני) בשעה 16:00, סיעות בכנסת מכנסות ישיבות סיעה דרמטיות, כאשר ראשי הסיעות מתייחסים כל אחד בנפרד לתחילת תהליך החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט. 

נתניהו: "יש לא מעט נציגים באופוזיציה שמוכנים להידבר, אבל הם מפחדים" (צילום: ערוץ הכנסת)

נתניהו: "יש מקום להידברות, אין מקום לבריונות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "בדמוקרטיה העם מצביע בבחירות, ונציגי העם מצביעים כאן בכנסת. קוראים לזה דמוקרטיה. מנהיגי המחאה רומסים את הדמוקרטיה. הם לא מקבלים את תוצאות הבחירות, הם לא מקבלים את הכרעת הרוב, הם לא מגנים קריאות לרצח של רה״מ, ובני משפחתו, הם לא מגנים קריאות לפגוע בחברי כנסת. הם חוסמים צירים וקוראים למרי אזרחי, הם קוראים בלי בושה למלחמת אחים ודם ברחובות. הם מאיימים בבריונות נגד ח״כים".

"חשבנו שראינו הכל והיום בבוקר הם הגיעו לשפל חדש: הם ניסו הבוקר למנוע בכוח מח״כים לצאת מביתם ולהגיע לכנסת כדי לממש את הזכות היסודית ביותר להצביע. הם צרו על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, שיש לה בת עם צרכים מיוחדים, ואומרים לה 'את לא תצאי מהבית והבת שלך לא תצא מהבית'. אלה הבריונים שמטיפים לנו מוסר?! שמדברים מעל ראשנו גבוהה-גבוהה על ערכים, על זכויות המיעוט והפרט, בשעה שהם רומסים עד עפר את זכויותיה של ילדה עם צרכים מיוחדים וזכויותיה של נציגת ציבור. אני מודה לאלה באופוזיציה שגינו את הדבר הנורא הזה, ולאלה שלא גינו - תתביישו לכם. נפלתם על הראש? מה קורה לכם? אין לכם גבולות? איבדתם את זה? אז מנהיגי המחאה מדברים על דמוקרטיה, אבל בפועל הם רומסים את הדמוקרטיה", הוסיף.

אנה ברסקי
מרב מיכאלי: "אין כאן הידברות, יש כאן מלכודת" (צילום: ערוץ הכנסת)

מיכאלי: "להפסיק את השקר הזה של ההידברות"

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, אמרה בפתח ישיבת סייעתה: "שעות ספורות לפני שהקואליציה ההרסנית והדורסנית הזאת מביאה לקריאה ראשונה את חיסול מערכת המשפט והדמוקרטיה הישראלית. אני קוראת לחבריי באופוזיציה, גנץ ולפיד, די לשקר של ההידברות. אין כאן הידברות. יש כאן מלכודת. יש כאן נסיון להחליש את המחאה המדהימה הזאת. יש כאן נסיון להראות טוב בעיני העולם, אבל אין כאן הידברות. כשהם מביאים לקריאה ראשונה מהפכה הרסנית, אסור ללכת להידברות. זה מאוד מאוד ברור. הדמוקרטיה הישראלית מוטלת על הכף, תפקידנו הוא לשמור עליה. לטובת כל אזרחית ואזרח, לא משנה מה הם הצביעו. בוודאי אלו שהצביעו לימין".

"אני קוראת לכם לראות נכוחה, שאין עם מי לדבר. אין רצון טוב לדבר. שאין תום-לב לדבר. להפסיק את השקר הזה של ההידברות. להמשיך בכל הכוח את ההפגנות ואת התנגדות המחאה. כל מאות אלפי הישראליות והישראלים האלה שיוצאים לרחובות, לא יוצאים כדי שיעשו עליהם סיבוב. הם יוצאים כדי לנצח, כדי להציל את מדינת ישראל מחיסול הדמוקרטיה שלה. אנחנו נהיה היום במליאה ונאבק על זה בכל הכוח. אני הייתי בסוף השבוע הזה בכנס הביטחון במינכן. נפגשתי עם כ-30 מנהיגות ומנהיגים מכל העולם. ראיתי את ההתפעלות האדירה שלהם מהמחאה האזרחית הבאמת מרשימה הזאת", הוסיפה.

מתן וסרמן
לפיד: "היום ישראל תעשה את הצעד הראשון לקראת מדינה לא דמוקרטית" (צילום: ערוץ הכנסת)

לפיד: "לוין ורוטמן גוררים אותנו לאסון"

ראש האפוזיציה ויו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת סיעתו: "היום בלילה מדינת ישראל תעשה את הצעד הראשון לקראת הפיכתה למדינה לא דמוקרטית. הממשלה מעלה להצבעה בקריאה ראשונה שני חוקים לביטול הדמוקרטיה בישראל. כל הנסיונות להוביל להידברות, של הנשיא הרצוג, של האופוזיציה, של החברה האזרחית, אפילו של האמריקאים, נתקלו בסירוב מוחלט. הממשלה מעמידה פנים שהיא מעוניינת בהידברות, אבל זה שקר. הם חסמו כל נסיון להידברות בזמן שהם ממשיכים בריצת אמוק לחקיקה חפוזה וחסרת אחריות. לא התקיים דיון אמיתי על הנזק הנורא שייגרם לכלכלה, לפרנסה של כל אחד מאתנו, לא על הסכנות הבטחוניות, לא על העובדה שזה קורע את עם ישראל לגזרים".

"זה כבר לא רק המשפט של נתניהו, זה כבר לא רק הפסילה של אריה דרעי. מפלגות הקואליציה הבינו שאם ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה הם יוכלו להעביר חוקים של כפיה דתית, הם יוכלו לספח שטחים והם יוכלו לחלק לעצמם תקציבים בלי שאף אחד יפריע להם. חברי הממשלה מתלוננים שיש להם בעיה בהסברה. אין להם בעיה בהסברה, יש להם בעיה במהות. יריב לוין ושמחה רוטמן שני אנשים קיצונים מאין כמותם, גוררים אותנו לאסון. אסון כלכלי, אסון בטחוני, מעל לכל אסון לאחדות עם ישראל. לעצם הרעיון שאנחנו עם אחד. התפקיד שלנו הוא לוודא שהם לא יגיעו לקו הגמר. מחוץ לבניין הזה מאות אלפי ישראלים מרימים דגל של ישראל אחרת: דמוקרטית, ליברלית, הגונה והוגנת. מתוך האסון שמתרגש עלינו, צומחת תנועת המונים שמחזירה אותנו למקורות: לערכי מגילת העצמאות, לטוב המשותף", הוסיף.

מתן וסרמן
גנץ לנתניהו: "במקום לפגוע בדמוקרטיה הישראלית, סע לוושינגטון ותפגע באיראן" (צילום: ערוץ הכנסת)

גנץ לנתניהו: "זה אתה וחבריך מול האבות המייסדים, קואליציה 2023 מול מגילת העצמות"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר בפתח ישיבת סיעתו: "אם אכן איראן מתקרבת לרמת העשרה של 90 אחוז מדובר בחציית קווים אדומים שחייבת להיתקל בתגובה צבאית כלכלית ומדינית. אני קרוא לראש הממשלה עצור הכול, במקום לפגוע פגיעה חסרת תקדים בדמוקרטיה, סע לוושינגטון ותדאג שתהיה פגיעה חסרת תקדים באיראן ותגרום לה לעצור. המוכנות שלנו לאפשרות תקיפה באיראן בשנים הקרובות צריכה להיות במוקד העשייה הביטחונית. אנחנו כאופוזיציה אחראית נגבה כל פעולה נכונה בהקשר הזה. בעוד האיום האיראני גובר, הם ממשיכים להחריב את יחסינו בעולם. בעולם נרצחים, והם נאבקים במפגינים במקום בפושעים. האינפלציה עולה והם עולים על בתי המשפט".

"בימים האחרונים נפגשתי עם פטריוטים שונים, ועניתי להם למה לא להיכנס להידברנות בלי עצירת החקיקה. הם רוצים למסמס אותה ולהגיד ניסינו לדבר. אם רק היו רוצים רפורמה אמיתית, לא רק היו עוצרים את ה-D9 אלא לא היו עולים עליו מלכתילה. מה שאנחנו רואים עכשיו זה לא רצון לדבר. זה משחק האשמות של משהו שמפסיד בדעת הקהל", הוסיף.

מתן וסרמן
אביגדור ליברמן צילום: מארק ישראל סלם

ליברמן: "נהיה מחוץ לאולם המליאה בהצבעה על חוקי הרפורמה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר פתח ישיבת סיעתו: "אני מרגיש שאנחנו חוזרים לתקופת אטלאנה. גם היום שמעתי אותן קריאות לאש חיה ולשפיכות דמים. הדברים האלה בלתי סבירים ובלתי מתקבלים על הדעת. כן למחאה אזרחית חריפה. כן למאבק עיקש. אבל מלחמת אחים לעולם לא. גם לגבי מה שיקרה היום, אנחנו ישראל ביתנו נחרים ונצא מהאולם. עצם ההצבעה היא מתן לגיטמציה לשורה של חקיקה וחוקים שסותרים את מגילת העצמאות, ומכיוון ששורה של חוקים סותרים אותם, אני קורא להרצוג לא לחתום עליהם. כל חוק שיש בו סתירה למגילה, אני מצפה מהרצוג שלא יחתום עליהם".

"גנץ כבר ישב עם נתניהו, וחתם איתו על הסכם מפורט. ובסוף נתניהו רימה ושיקר. אז אם הוא רוצה שנתיהו שוב ישקר אותו שישב איתו עד שיצא עשן לבן. לא היו הבנות שנתניהו בסוף לא הפר ולא רימה. הבן אדם פווט לא מסוגל למשהו אחר. לא רואה שום טעם לשבת עם משהו שאתה יודע מראש שבסוף הוא ישקר. אנחנו בצורה מאוד ברורה אומרים שאנחנו נילחם במליאה בוועדות, נדבר, נתווכח, אבל היום בהצבעה על אותם החוקים אנחנו נהיה מחוץ לאולם המליאה", הוסיף. 

אנה ברסקי
לוח זמנים


  • 14:10: ישיבת סיעת ישראל ביתנו
  • 14:20: ישיבת סיעת כחול לבן
  • 14:30: ישיבת סיעת יש עתיד
  • 14:55: ישיבת סיעת העבודה 
  • 15:00: ישיבת סיעת הליכוד
  • 16:45: ישיבת סיעת הציונות הדתית