המתקפות על היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה נמשכים: יומיים אחרי העברת החוק לביטול עילת הסבירות ויממה לאחר הנחת חוק יסוד לימוד תורה על שולחן הכנסת, חבר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד) התראיין היום (רביעי) ברדיו צפון 104.5FM ושב לתקוף את היועמ"שית ואת המפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט.

מילביצקי פתח במתקפה על הייעוץ המשפטי: "הייתי שותף לתהליך חקיקת החוק, קשה לי לראות איך העליון מתערב בנושא", הבהיר. "עמדת היועמ"שית בעיניי מתיישרת עם החלטת העליון לא לזרוק מכל המדרגות את העתירה על ניגוד עניינים של ראש הממשלה. אלו דברים של המערכת שאנו מנסים לתקן. היועמ"שים מנסים לאיים בצורה ברורה על רה"מ ועלינו. הרגעים הללו הם מאוד מכוננים במדינה. צריך פה ללכת על ביצים. נכון לראות איך מטפלים בנושא הזה מתוך הבנה שיש פה מערכת שפועלת נגדנו". 

עוד אמר כי: "אני מאלה שסבורים שאם רצינו להעביר את היועמ"שית מתפקידה, היינו צריכים לעשות זאת ביום הראשון או השני לכינונה של הממשלה. לנו אסור, אנחנו צריכים לשמור פה למרות שזה מאוד קשה ושהיועמ"שית פועלת נגד מדיניות הממשלה, לסיכול מדיניות הממשלה באופן חסר תקדים. אנו צריכים להשלים עם זה. אין לנו ברירה אחרת. לא נהיה אלו שנצית את המדינה". 

ההפגנה מול הכנסת (צילום :יאיר פלטי)

מילביצקי התייחס גם לחוק יסוד לימוד התורה: "לימוד תורה זה ערך חשוב ששמר על העם היהודי בכל שנותיו, אך לימוד תורה זה לא שירות צבאי. כל השוואה כזו לא ראויה, מעריך בזהירות שהחוק הזה לא יקודם. אני מכיר את חבריי החרדים מהכנסת, הם אנשים סופר רציניים ואוהבי ארץ ישראל למרות התווית שמנסים להציג להם. בטוח שנצליח להגיע להבנות. זה לא יוכר. החוק במתכונתו כפי שיוגש לא יקודם. גם החרדים מבינים שהנושא של השוואת לימוד התורה לשירות צבאי זה משהו שלא יכול לעבור וגם לא ראוי שהוא יעבור". 

בסיום דבריו, תקף חבר הכנסת מילביצקי את מובילי המחאה: "בצד השני יש אנשים שנחושים לפורר את המדינה מבפנים, נשפכים פה מאות מיליונים של כספים במטרה לעשות את הדבר הזה. חלק מהאנשים שבעד הדבר הזה, חלקם היו אנשים שהכרתי ואני לא מבין מאיפה זה בא. יש לנו אתגר גדול, ולכן אנו צריכים להיות מאוד עדינים גם אם יש לנו את הכוח לבצע שינויים באגרסיביות. הרוב המוחלט של המחנה שמתקרא מרכז-שמאל הוא לא כמו המטורפים שונאי ישראל הללו".

"רוצה לקוות שהיועמ"שית תתעשת על עצמה"

חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התראיין היום אף הוא לגדי נס ותקף את היועמ"שית ואת אהוד ברק.

כהן פתח במתקפה על היועמ"שית: "אני רוצה לקוות שהיא תתעשת על עצמה, ותתחיל לפעול בצורה מקצועית ולא לעומתית", טען. "אסור לנו לשחק לידיים שלהם. המחאה הזו היא לא מחאה עממית או ספונטנית, היא מחאה ממומנת על ידי אותו גרעין קשה שבהנהגתו עומד אהוד ברק. המטרה שלהם היא ליצור פה כאוס. הם מודעים למהלכים הללו. אנחנו בתקופה מאוד רגישה".

"גם לפיד, ראש הממשלה לשעבר, היה מקרה מובהק בו הוא לא הקשיב לה", הוסיף. "חשוב לזכור שמי שמתדלק את כל המחאה והמהלכים הללו זה ברק, מקווה שהוא לפחות ייחקר על ניסיון מרי אזרחי והפיכה צבאית, ולהבין מאיפה מגיע הכסף. לגבי הסרבנות לכשעצמה, אני לא הצבעתי על צמצום עילת הסבירות. זה לא כל כך חשוב. הסרבנות מסכנת אותנו, את הילדים שלנו ואת הילדים של הסרבנים". 

בהמשך דבריו, הבהיר: "יצאתי חוצץ כנגד התופעה הזו. הברירה שהותירו לנו אותם סרבנים היא לקבל סרבנים אחרים מהצד השני, יש גם צד שני שעלול לסרב ואנחנו לא רוצים שזה יקרה. מי שמסרב צריך להיענש ולהישלח לביתו, גם אם נשלם מחיר כבד. שים לב מה אהוד ברק עושה, הוא גורם לחיזבאללה ולאיראן לדון האם כדאי לתקוף את ישראל או לתת לנו להרוג את עצמנו. זה פשוט טירוף מערכות מוחלט. נושא הרפורמה המשפטית פחות חשוב לי אישית, מה שחשוב לי זה חוק הפרוטקשן שיעלה ביום ראשון הקרוב. בואו נמצא את המאחד, האויבים על הגדרות". 

על חוק לימוד התורה, אמר חבר הכנסת כהן: "זה חוק לא טוב, לא נכון, הכיוון שלו בטח לא מתאים. התורה עומדת תורות אחורה, היא לא צריכה חוק. התורה נצחית ולכן זה חוק מיותר. כל הקואליציה יצאה חוצץ כנגד הדבר הזה".