ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בריאיון שערך הלילה (בין חמישי לשישי) לרשת "פוקס ניוז" האמריקאית, כי אין בכוונת ישראל לשלוט ברצועה בטווח הארוך של אחרי המלחמה. עם זאת, בשיחה שערך מוקדם יותר עם ראשי הרשויות בעוטף, סתר ראש הממשלה את דבריו בארצות הברית. 

נתניהו ל"פוקס ניוז": "אין לישראל כוונה לשלוט ברצועה" | הריאיון המלא
סקר מעריב: כמה ישראלים רוצים לחזור לעזה וכמה בעד הפסקת אש | כל הפרטים

"צהל ימשיך להחזיק ברצועת עזה גם אחרי המלחמה, ישראל לא תסמוך על כוחות בינלאומיים", אמר נתניהו. כמו כן, במהלך הפגישה, ראשי הרשויות העלו דרישה לקבל ״קופסא״ תקציבית לשלושת החודשים הקרובים, כדי שלא יצטרכו לרדוף אחרי האוצר בנושא. נצניהו ביקש בתגובה, כי יפגשו עם סמוטריץ' בנושא ויבהירו לו את בקשתם. בנוסף, ביקשו פיצוי כפי שקיבלו הערים באר שבע ואשקלון, ללא קרטריון אחיד. 

בריאיון לרשת האמריקאית, הוסיף נתניהו כי הוא מעוניין שיוקם שלטון אזרחי במקום. עוד אמר במהלך הריאיון כי ״אנחנו רוצים עתיד טוב יותר וזה דורש להביס את חמאס. לא קבעתי לוח זמנים כי זה יכול לקחת יותר זמן. הלוואי שזה ייקח מעט זמן״.

כמו כן, התייחס נתניהו להתקדמות של כוחות צה"ל בשטח: "שום דבר לא יעצור את העובדה שאנחנו מחויבים לחלוטין לניצחון, וזה לא רק הניצחון שלנו, אלא זה הניצחון של העולם המתורבת כולו נגד הברבריות. אני חושב שהמלחמה מתקדמת היטב. אנחנו הולכים להמשיך עד למיגור של החמאס".

מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הרשויות בעוטף עזה איתם נפגש היום שאחרי חיסול חמאס תהיה שליטה ביטחונית ישראלית כוללת על רצועת עזה, כולל פירוז מלא, כדי להבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה על אזרחי ישראל".

בתוך כך, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, שנכח גם הוא בפגישה עם נתניהו, הוציא לאחר מכן הודעה בה הציג חלק מהדברים שנאמרו על ידו לראש הממשלה: "המלחמה תסתיים כשצה"ל יכריע את החמאס והג'יהאד והמדינה תחזיר את כל החטופים לשטחנו. גם אז ישראל צריכה להישאר שם ולשלוט ביטחונית על הרצועה ושלא יהיה שום איום על שדרות, העוטף וכלל יישובי הדרום ותושבינו יוכלו לחזור בשקט ובבטחה לבתיהם".