השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דיבר היום (שלישי) על השקפותיו בסוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה, הכוללות עזיבת מאות אלפי פלסטינים "מרצון" והתיישבות נרחבת של ישראלים בשטחי הרצועה.

נתניהו וגלנט לא יוכלו לבקר ב-120 מדינות? משמעות צווי המעצר
"אתם לא יודעים לנהל מו"מ": נתניהו שמע על ההצעה החדשה לעסקה והגיב בזלזול

בריאיון לישי כהן ב"כיכר השבת", אמר בן גביר: "אין לי שום בעיה אם יבוטל קבינט המלחמה וההחלטות יעברו לקבינט המורחב, אם לא מבטלים את הקבינט, אני מצפה מנתניהו שיכניס אותי לשם".

בהמשך פירט אילו צעדים היה דוחף בקבינט, לו היה מצורף באופן כזה או אחר למקבלי ההחלטות המדיניות במלחמה. "לעצור את הדלק עד שיחזירו לנו את החטופים. הומניטארי תמורת הומניטארי", אמר והוסיף: "הייתי נכנס ברפיח עד הסוף".

כוחות צה''ל בעזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

בנוגע ליום שאחרי, בן גביר קרא לכיבוש מלא של הרצועה. "ישראל צריכה להיות זו ששולטת ברצועה, חד משמעית, ולא אף אחד אחר", חרץ. "הכי חשוב: עידוד הגירה מרצון של פלסטינים. אם תהיה הגירה של מאות אלפי פלסטינים אפשר יהיה להתרחב מעבר לחזרה ליישובים", הוסיף. "אני אשמח לגור בעזה אם הדבר יתאפשר".

בתוך כך, הלחימה ברפיח נמשכת, הבוקר הצטרפו צוערי קורס הקצינים של צה״ל ללחימה. גדוד גפן של בה״ד 1 יפעל בצוות הקרב של חטיבת גבעתי והוא ישתתף בטיהור השטחים שנתפסו בציר פילדלפי וכן בהפקעה של אזורים נוספים ככל שצהל ימשיך בהתקדמות בלחימה. במקביל גם חטיבת הנגב מגייסת עוד גדודי מילואים שיצטרפו ללחימה. בצה״ל מקווים להשלים בתוך שבועות ספורים את הלחימה ברפיח.

עד עתה צה״ל מתקדם במהירות בלחימה בין היתר בשל העובדה כי כמיליון עזתיים שהיו במרחב רפיח התפנו צפונה למואסי ולמחנות המרכז ולחאן יונס. צה״ל הגיע לשכונה הברזילאית ברפיח והוא מטהר אותה וכן הוא מחזיק כבר מחלקים ניכרים מציר פלדלפי תוך שהוא פועל בו מעל הקרקע וכן בתוואי שמתחת  לקרקע. בצה״ל מעריכים כי הלחץ הצבאי ברפיח יגביר את הלחץ על יחיא סינוואר והנהגת החמאס בנושא המושא ומתן לשחרור החטופים.