נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקאי בפני שני בתי הקונגרס, צפוי על פי ההערכות להידחות ולהתקיים במהלך החודש מהבא. התאריך הסופי לנאום טרם נקבע, זאת לאחר שתחילה דובר על קיומו במהלך החודש הנוכחי. בין יתר הסיבות שככל הנראה מובילות לדחייתו - חג השבועות וביקורו של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן באיטליה. 

ביקור נתניהו בקרית שמונה: בסביבתו פועלים לצנן את הסערה שפרצה | כל הפרטים
שבוע להצהרת ביידן: חמאס בדרך לרשום את ההישג הגדול שאליו כיוון?

נתניהו יהפוך למנהיג הזר הראשון שינאם על בימת הקונגרס ארבע פעמים, זאת על אף המחלוקות בינו לבין ממשל ביידן בכל הקשור למלחמה בעזה. נתניהו הוזמן לנאום ע"י יו"ר הקונגרס האמריקאי מייק ג'ונסון.

ג'ו ביידן מתבלבל פעם נוספת (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

ההחלטה להזמין את נתניהו לא עברה חלק במסדרונות הקפיטול, למרות (ואולי בגלל) התמיכה הנרחבת שהציע ממשל ביידן לישראל מאז השביעי באוקטובר. מדיניותו של נתניהו, התנהלותו והגיבוי שסיפקה ארה"ב לפעולותיה המדיניות והצבאיות של ישראל, קרעו את המפלגה הדמוקרטית מבפנים. חלק מהחברים אמרו כי נתניהו ״הפך למכשול לשלום״ וחלקם אף נשבעו להחרים את הנאום המתקרב.

לפי פרסומים זרים, הצפי הוא שחלק גדול מחברי המפלגה הדמוקרטית יחרימו את הנאום ויצאו מאולם הקונגרס כשנתניהו יכנס אליו, בעוד אחרים מתכוונים להישאר באולם ולהפריע לדבריו, וזאת על הרקע הביקורת החריפה שלהם על אופן ניהול המלחמה בעזה. דמוקרטים רבים התנגדו לעצם הזמנתו של ראש הממשלה לנאום בקונגרס השנה והאשימו את רפובליקנים בנסיונות לפלג את מפלגתם באמצעות הנאום. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]