על רקע פרישת המחנה הממלכתי מהקואליציה, ההסלמה בלחימה בצפון, מבצע החילוץ של ארבעת החטופים מרצועת עזה וחוק הגיוס - ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן עולה השבוע ב־3 מנדטים ומגיעה לשיא של 15 שנים ל־14 מנדטים. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים (בראשות ד"ר מנחם לזר), בשיתוף Panel4All.

המפכ"ל במכתב ליועמ"שית: "בן גביר מתערב באופן פסול בפעילות המשטרה"
לאחר הפרישה: גנץ מבהיר - זה מה שאני מצפה מנתניהו

בסך הכל חל השבוע שינוי מינורי במפת הגושים, עם 52 מנדטים לקואליציה, לעומת 58 לאופוזיציה (ללא רע"ם וחד"ש־תע"ל), מה שאינו מאפשר הקמת קואליציה בלעדיהן.

עוד עולה מהסקר כי בני גנץ גובר על בנימין נתניהו בהתאמה לראשות ממשלה עם 41%, לעומת 35% - נתון דומה לסקר הקודם. כאשר מציבים מול גנץ את ליברמן, הפער גדל מאוד, כאשר גנץ מקבל 42% וליברמן 21%. עיקר הפער נובע מרוב מוחלט של מצביעי מרכז־שמאל, שמעדיפים את גנץ על פני ליברמן (63% מול 28% בהתאמה).

אבל כאשר מציבים את ליברמן מול נתניהו, מקבלים פער קטן של 2% בלבד לטובת נתניהו, עם 37% תמיכה לעומת 35% לליברמן. מהסקר גם עולה כי רוב מוחץ של המשיבים (74%) סבורים שההסברה הישראלית בחו"ל בכל הקשור לאירועי 7 באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל היא כושלת.

גם בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה הנוכחית יש רוב (57%) הסבורים כי ההסברה כושלת, לעומת 32% מהם שסבורים שהיא מוצלחת ו־11% נוספים שאינם יודעים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער (2.7%), מרצ (1.9%) ובל"ד (1.4%) אינן עוברות את אחוז החסימה.

בסקר, שהתקיים אתמול, השתתפו 501 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%.