שר האנרגיה אלי כהן שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103FM ודיבר על מוכנות של ישראל מבחינת אספקת חשמל במצבי חירום, התייחס לסרטונו של ראש הממשלה כנגד ממשל ביידן וכשר החוץ לשעבר התייחס לנאום המסתמן של נתניהו בקונגרס האמריקאי.

היוזמה של אלי כהן: "החשובה ביותר מאז רפורמת הסלולר של כחלון" | ריאיון מיוחד

לגבי המוכנות האנרגטית, השר אמר: "ההסתברות לתרחיש עלטה שבו יותר מ־60 אחוז ממשקי הבית בישראל יהיו בהפסקות חשמל על פני מספר ימים, היא נמוכה מאוד, מכיוון שמדינת ישראל מייצרת חשמל ממגוון גדול של מקורות - גז, סולר, פחם, אנרגיה סולארית. אם בעבר היינו נשענים על תחנות הכוח באשקלון ובחדרה - היום יש לנו פריסה גדולה ורחבה מאוד של תחנות כוח". 

הוא הוסיף: "כמובן שמתקני האנרגיה מאוימים כי הם אסטרטגיים, אבל אנחנו פועלים יחד עם כל צה"ל והמשטרה על מנת להגן עליהם - כבר פעלנו למיגון. קיימנו הרבה מאוד דיונים, פעלנו למיגון, רכשנו מלאים עד הקצה. יש לנו בונקרים. לכן, אני חושב שאין שום מקום להיות בפניקה". 

כהן התייחס לדבריו של מנכ"ל ניהול מערכת החשמל שאול גולדשטיין, שאמר בין היתר כי "אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר יהיה לגור כאן". השר אמר: "אני יכול להגיד באופן אישי שלא רכשתי גנרטור. גולדשטיין חזר בו מהדברים שהוא אמר. יש מגוון גדול של תרחישים וגיבויים. היינו בדיונים מסווגים. הסיכוי לתרחיש עלטה הוא נמוך מאוד. משבעה באוקטובר משק האנרגיה מתפקד בצורה מלאה. הם יכולה להיות פגיעה במתקני האנרגיה? התשובה היא כן. האם אנחנו נערכים לתת מענה? התשובה היא כמובן שכן - בהחלט".  

על הסרטון שהפיץ ראש הממשלה נתניהו, שבו הוא תקף את ממשל ביידן: "הייתה האטה בקבלת משלוחי הנשק. התקיימו שיחות בחדרים סגורים לא מעט זמן וראש הממשלה חשב שנכון גם להגיד את זה באופן פומבי, במטרה להפעיל לחץ על דעת הקהל בארה"ב. ארצות הברית היא בעלת ברית שלנו, יש לנו בהחלט קשרים טובים איתה ואין מקום להאטה של משלוחי הנשק לישראל. מדינת ישראל מתמודדת מול ארגון שהנשיא ביידן הגדיר אותו כגרוע מדאעש". 

לקראת נאומו המסתן של נתניהו בקונגרס, השר כהן, ששימש כשר החוץ עד לא מזמן, אמר: "אני חושב שזה מהלך חשוב מאוד, אני המלצתי לראש הממשלה לנסוע לארצות הברית ולא רק לארצות הברית - אלא לשלושת המדינות הבחירות באירופה: בריטניה, צרפת וגרמניה. הנאום לא צריך להיות מתריס, להיפך - מטרת הנאום היא לרתום את דעת הקהל למאבק שלנו. מדינת ישראל היום היא המדינה האחרונה במערב שעומדת לא רק מול החמאס, אלא מול איראן. אנחנו בהחלט נמצאים בצד הצודק ומצפים מכולם שיתמכו בצורה נחרצת בישראל".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM