כ-120 ראשי רשויות חתמו על מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם מביעים תמיכה נחרצת במאבקם הצודק של הדרוזים והצ'רקסים לקבלת זכויותיהם. "למרות נאמנותם המוחלטת ושירותם המסור בצה"ל ובכוחות הביטחון, האוכלוסייה הדרוזית והצ'רקסית סובלת מאפליה מתמשכת בתחומים רבים, ביניהם תקציבים, תשתיות, תכנון ובנייה״. 

״הגיע הזמן שממשלת ישראל תכיר בחשיבות השותפות המלאה בינינו״, הדגישו. "עלינו להפסיק את האפליה, להכיר בזכויות המגיעות להם כדין, ולהקצות את המשאבים הנדרשים עבור שגשוגם ופיתוחם״. במכתבם, מציינים ראשי הרשויות את תרומתם המשמעותית של הדרוזים והצ'רקסים למדינה, הן בהגנה על גבולותיה והן בחיזוק החברה הישראלית: "בני העדה קשרו את גורלם בגורל המדינה, והוכיחו את נאמנותם לאורך השנים, ובייחוד במלחמת חרבות הברזל". 

״למרות הבטחות חוזרות ונשנות שקיבלו לאחרונה מהממשלה, עדיין לא אושרה תוכנית החומש לשנים 2024-2028 כפי שהוכנה ע״י משרד ראש הממשלה, הן בסעיפים והן בסכומים, מה שמשאיר אותם כמגזר היחיד במדינה שאינו מתוקצב״. הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות עומדות על סף קריסה״, מזהירים ראשי הרשויות. "אי אפשר לחכות יותר - הגיע הזמן לפעול לפני שיהיה מאוחר מדי. אנחנו לא ניתן לספינה לשקוע״, סיכמו ראשי הרשויות ודרשו להיענות לדרישותיהם. "כולנו יחד, עומדים מאוחדים למען גורל משותף בארץ ישראל״.