הסדקים בקואליציה מתרחבים: "חוק המועצות הדתיות" לא יעלה להצבעה במליאה לקריאה ראשונה והוסר מסדר היום, אחרי שלא הושגה הסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. 

הצעת החוק מטעם ח"כ ארז מלול (ש"ס) מבקש לאפשר לקבוע שהממשלה תישא בהוצאות שכר ותקנים של בעלי תפקידים במועצות הדתיות שמונו, בנוסף על הסכומים אותן מקבלות המועצות הדתיות בהתאם להוראות החוק הקיים. תקציב ההוצאות יועבר על פי אמות מידה שוויוניות שייקבעו על ידי השר לשירותי דת בהתייעצות עם שר האוצר, והרשויות המקומיות לא יחויבו בהשתתפות בנשיאה בהוצאות כאמור. בנוסף, מוצע להחיל את התיקון גם על רשויות מקומיות שאין בתחומן מועצה דתית.

על הראש של חמאס: בעיצומה של המלחמה, ישראל עובדת על "היום שאחרי"  
אחרי שעורר סערה פוליטית: גפני בהתבטאות מפתיעה נוספת 

חברי עוצמה יהודית בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
חברי עוצמה יהודית בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לטענת עוצמה יהודית, בימים האחרונים התנהלו מול הליכוד מגעים לעניין "חוק הרבנים" (הצעת חוק שירותי הדת היהודיים, תיקון מס' 28, הסדרת שיטת התקצוב). כאשר בעוצמה יהודית מציינים שהם התנו את תמיכתם בחוק, בהצטרפותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקבינט המצומצם (קבינט ניהול המלחמה).

לפי הודעת המפלגה אחרי שהמגעים לא הבשילו, בעוצמה יהודית הודיעו ללשכת ראש הממשלה שיצביעו נגד החוק שעולה לאישור בקריאה הראשונה. אך לטענתם, הליכוד ויו"ר ש"ס אריה דרעי סיכמו עם חברי הכנסת מהסיעות הערביות רע"מ וחד"ש-תע"ל שהם ייעדרו מההצבעה, וכך החוק יעבור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אריה דרעי, יריב לוין ואיתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אריה דרעי, יריב לוין ואיתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מעוצמה יהודית נמסר: "הדיל בין הליכוד ודרעי לתומכי טרור, רק בשביל לא להכניס את בן גביר לקבינט המצומצם, הוא חרפה. אנו קוראים לחברי הליכוד הימניים לא לתת יד לדיל". לפי גורמים במפלגה, בן גביר הבהיר לראש הממשלה כי תמיכה בחוק הרבנים, כמו גם בחוקים אחרים של הקואליציה, תלויה במענה לדרישתו לקבל מקום בקבינט המצומצם. ככל שלא יתקבל מענה לדרישה זו הבהיר בן גביר - עבודת הקואליציה תמשיך להיות משובשת.

בהמשך, התייחס בן גביר בעצמו לדברים ומסר כי ״המציאות האבסורדית, בה אנו מדשדשים בעזה, בגבול הצפון, כובלים את ידי צה״ל, מנהלים מו״מ עם תנאי פתיחה מופקרים, בדרך להסדר מדיני שכולו כניעה לטרור בכל החזיתות, כאשר רה״מ מתנהל כממשלה של איש אחד - מקבל לבדו את ההחלטות, וממדר את שותפיו הטבעיים לממשלה, כולל ישיבות קבינט המרוקנות מתוכן משמעותי, היא בלתי נסבלת. ראש הממשלה חייב להבין ש״ממשלת ימין״ איננה ביטוי ריק מתוכן, ויש משקל גם לעמדות חברי הממשלה.  לא באנו להיות מעודדים על הטריבונה. באנו להשפיע. לכן דרישתנו להיכנס לפורום ניהול המלחמה, המתנהל כעת כקבינט הקונספציה - עומדת בעינה״.