שר האנרגיה, אלי כהן, שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לעסקת החטופים המתגבשת ולעתיד הלחימה ברצועה. 

בפתח דבריו אמר: "מדינת ישראל והממשלה מחויבת להפוך כל אבן כדי להחזיר את כל ה-115 חטופים. צריך לעשות זאת מבלי להתאפשר על ביטחון המדינה ומבלי לאפשר לחמאס לשקם את היכולות שלו. אני בהחלט מעריך את ההירתמות החסרת תקדים של בעלת בריתנו ארה"ב לקדם את שחרור החטופים, הלחץ צריך להיות מופנה עכשיו אל כיוון אחד - חמאס. אנחנו פועלים כדי שתהיה עסקה, אנחנו מפעילים את כל הלחץ הצבאי, לא נצא מעזה עד אשר אחרון החטופים חוזר".

בשל המלחמה: מאות מיליוני שקלים יועברו לרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות
המהלך שעשוי להכריע את גורל העסקה: "עכשיו זה בידיים של חמאס"

עוד ציין כי "חמאס רואה שמדינת ישראל נחושה, אנחנו רואים שיש פגיעה אנושה בחמאס. לא הייתה תגובה לחיסול מח"ט חאן יונס ודף כי היא הם לא היו יכולים. לכן אנחנו נחושים ונשיג את זה. לא נפעל לסכן את החטופים, סינוואר דמו בראשו. מתקפת 7 באוקטובר היא מתקפת ההתאבדות של חמאס, ויש הרבה דברים שאנו רואים עין בעין עם הממשל בארה"ב, שחמאס לא יהיה ביום שאחרי". 

חמאס עם מצנחים (צילום: רשתות ערביות)
חמאס עם מצנחים (צילום: רשתות ערביות)

על ציר פילדלפי אמר: "חמאס במצב אנוש, אסור לחבר אותו למכונת החייאה ולאפשר לו להתחמש ולקבל ציוד דרך הציר. אם אפשר להישען רק על אמצעים טכנולוגיים, לדעתי לא. אנחנו רוצים שליטה צבאית על עזה בכל נקודת זמן ובכל מקום שנגיע אליו. מי צריך להיות בעזה ביום שאחרי, שיהיה קונסורציום בינ"ל של ארה"ב, מדינות אירופה והמדינות המוסלמיות המתונות, לנו אין עניין לטפל בנושא האזרחי".  

"אני חושב שאנחנו צריכים לפעול ולדאוג שהחטופים חזרו למשפחותיהם. בנושא הזה בעיניי לפחות יש תמימות דעים, זה דבר לא סביר לומר שהחטופים לא יחזרו. יחד עם זאת אנחנו עומדים על זה, ואני חשוב שיש הבנה בארה"ב, שישראל תוכל לבוא ולחדש את הלחימה, שחמאס לא יהיה ביום שאחרי", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM