יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ב-104.5fm על  הלחימה בגזרה הצפונית מול החיזבאללה ועל קריאתו של הנשיא יצחק הרצוג לממשלת אחדות. 

"מלחמה היא לא משחק ילדים. אכן עלולים להיות מחירים קשים. זו בדיוק הבעיה ש-30 שנה אנחנו חוששים מהמלחמה ועוצמים את העיניים", הוסיף, "נכון שכנראה שהמלחמה בצפון תיגמר בהסכם שלום, אבל בניגוד לעזה, ששם לא יישאר חמאס, לבנון היא מדינה ותישאר".

הרצוג קרא להיכנס תחת האלונקה - בן גביר בתגובה: "משתף פעולה עם חמאס"  

שריפה בפאתי קרית שמונה, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
שריפה בפאתי קרית שמונה, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

עוד אמר סמוטריץ': "הבכיר האמריקני טועה מאוד: הסדר מדיני בו חיזבאללה שומר על כוחו ולא מאפשר לתושבי הצפון לחזור לביתם והוא לא שווה את הנייר עליו הוא חתום".

לדבריו, המטרה בצפון צריכה להיות "הסדר מדיני אחרי שנשאר מחיזבאללה 10% ממה שיש היום, ואין לו יכולת גם אם הוא ירצה לתקוף את מדינת ישראל, הסדר מסוג אחר. אחרי יותר מדי שנים בהן טמנו את הראש בחול כמו בת יענה, ולא רצינו לשלם את המחיר המלחמה, ולכן ברחנו, נכנענו, התחבאנו מאחורי קירות וגדרות ונתנו למפלצות גם בצפון וגם בדרום להתפתח - הגיע הזמן שנהיה מוכנים לשלם את מחיר המלחמה. לא כי אנחנו רוצים אלא כי אין ברירה. נקיים את המלחמה הזו, נסיים את המלחמה הזו, כמה זמן שייקח", ציין.

בהמשך השיחה נשאל לדעתו על הקריאה לממשלת אחדות של הנשיא הרצוג, סמוטריץ' השיב: "זה מצער אותי, נשיא המדינה צריך להחליט האם הוא רוצה להיות נשיא ממלכתי ומאחד של כולם, מה שאומר שהוא לא מתערב בסוגיות הפוליטיות. אם הוא רוצה לחזור למגרש הפוליטי, הוא מוזמן. אם הוא בבית הנשיא עליו להיות הנשיא של כולם. אני מציע לו לא לעסוק בעניינים  פוליטיים שנמצאים במחלוקת משפטית", הוסיף.

יצחק הרצוג (צילום: אבשלום ששוני)
יצחק הרצוג (צילום: אבשלום ששוני)

הנשיא הרצוג מגלה מעורבות יתר?, שאל נס, סמוטריץ' השיב: "הנשיא הרצוג מאז שנבחרה הממשלה הזו, לא מפסיק לבחוש בפוליטיקה ורק לטובת צד אחד. מתעסק רק במה שמתחשק לו".

עוד התייחס לדברי הנשיא וטען: "הקריאה לממשלת אחדות כדי להגיע לעסקת חטופים כאילו מגלגלת את האחריות על זה שאין עסקה על הצד שלנו, הממשלה. מי שטוען שמי שמונע עסקה זו ממשלת ישראל משקר. אין שום עסקה על השולחן, את זה אומרים גם האמריקנים. חייבים להחזיר את החטופים וגם להשמיד את חמאס. כשהנשיא אומר אחרת הוא משרת את הנרטיב של חמאס", הדגיש.