למרות ניסיונות סגן ראש העיר, הפגנת השמאל התקיימה בסופו של דבר אמש בבאר שבע. חבר הכנסת אלמוג כהן בא לחזק את המוחים כנגד ואמר על המפגינים: "זו חבורה של תומכי טרור, הם באים לפה להחליש את הצבא שלנו".

עוד טרום שהתקיים האירוע, הוא הצליח להכעיס רבים. הכרוזים שהופצו לפני הדגישו את מטרתו: כנגד "מלחמת ההרס". סגן ראש העיר באר שבע שמעון טובול עשה כל מאמץ להביא לביטול הצעדה וההפגנה שתוכננה לאחריה, ואמר: "לתומכי הטרור האלה לא ניתן להיכנס לבאר שבע".

צעדה בעד עצירת המלחמה תתקיים בבאר שבע, סגן ראש העיר מתנגד

מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, יזם הפגנת נגד וטען: "לא ייתכן שבזמן מלחמה בלב העיר באר שבע יבואו גורמים עוינים מחוץ לעיר ויתסיסו נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל". על ההזמנה להפגנה מטעמו נכתב: "החטופים לא מעניינים אותם, חיילי צה"ל שמוסרים נפש בשבילנו גם לא".

אלמוג כהן בהפגנה בבאר שבע (צילום: רשתות חברתיות)

טובול פנה למשטרה, אך זו לא נאותה להיעתר לבקשותיו והאירוע בחסות ארגוני השמאל בסופו של דבר התקיים כאמור אמש. לצד קריאות להפסקת המלחמה, בקשות ואמירות בעד מדינה פלסטינית ונגד הכיבוש, מי שהגיע ועמד עם המוחים כנגד מפגיני השמאל, היה חבר הכנסת מטעם מפלגת 'עוצמה יהודית' אלמוג כהן.

בשלטים שהחזיקו מפגיני השמאל ניתן היה לקרוא: "די לסבל, די למלחמה", "לצאת מעזה", "מתנגדים לכיבוש" ו"די להרג אזרחים". חבר הכנסת יוסף אלעטאונה מטעם מפלגת חד"ש בסיעת הרשימה המשותפת נאם ודרש סוף למלחמה אותה כינה: "מלחמת הברירה של נתניהו", עוד דיבר בעד עסקה של "כולם תמורת כולם".

הח"כ לשעבר מטעם רע"ם-תע"ל טלב אלסאנע, דרש גם הוא "הפסקת אש מיד", טען שממשלת ישראל אינה לגיטימית מהקמתה ועודד פתרון שתי מדינות – ישראל ופלסטין, "אין פתרון אחר" לדבריו. כמו כן ציין שהאויב המשותף לפלסטינים וליהודים, הוא הכיבוש.

ד"ר יעלה רענן, מנכ"לית המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים בנגב (אחד מהגופים הממומנים ע"י הקרן החדשה לישראל) שיתפה את הקהל: "אני הייתי בכיסופים. התקיפו אותי, את ביתי, את הקהילה שלי, רצחו אנשים", היא שאלה "למה?" והשיבה לעצמה: "כי אין שלום". היא חלקה עם הנוכחים את תפיסתה "חייבים שלום".

עו"ד שדה בן ברי ציין: "אנחנו בעד שכולם יחזרו בשלום", ופירט: "חטופים, חיילים, אזרחים ואסירים, כולם תמורת כולם". חבר הכנסת ממפלגת 'עוצמה יהודית' אלמוג כהן, שהגיע למקום צולם כשהוא אומר: "זו חבורה של תומכי טרור! כשהחיילים המצוינים שלנו לוחמים בעזה, בקרבות עקובים מדם והורגים מהחברים שלהם מהחמאס, הם באים לפה כדי להחליש את הצבא שלנו."

כהן הוסיף: "אני כאן ביחד עם באזרחים הטובים כדי לומר לחיילי צה"ל – אנחנו מגבים אתכם!" לאחר מכן המשיך וקרא לחיילי צה"ל שבעזה: "תשברו להם את העצמות, שהאימהות שלהם יבכו מעכשיו חודש קדימה, עד שלא יישאר להן דמעות. שעזה תתמלא בדם של מחבלים על מה שהם עשו לנו". כהן העלה את הסרטון לדף הטוויטר X שלו ובדבריו בסרטון סיכם: "כי עם ישראל ינצח!".