משפחתו של החייל החטוף, סמ"ר מתן אנגרסט, החליטה לפרסם את אות החיים שקיבלה מיקירה שנמצא בשבי חמאס מזה כמעט שנה. קטע האודיו מתוך הסרטון יושמע לראשונה מחר (שבת) בהפגנה לשחרור החטופים שתיערך בבגין, ובו פנייה ישירה מהשבי של מתן אל ראש הממשלה בנימין נתניהו שיציל אותו.

הקיפאון במו"מ לעסקה: הסיבה שארה"ב לקחה צעד אחורה נחשפת
פריצת דרך במו"מ לעסקה? "צריך להציע לחמאס נסיגה מפילדלפי ונצרים רק בשלב השני"

בחודש יולי נאמה ענת אנגרסט, אמו של מתן, בעצרת בכיכר החטופים, וחשפה כי קיבלה לידיה אות חיים של בנה שאותר על ידי כוחות צה"ל במהלך הלחימה. "מתן הבן שלי נפצע קשה באותו הקרב ונחטף למנהרות חמאס כשהוא מחוסר הכרה. אני קיבלתי אות חיים ממתן בסרטון שחיילנו מצאו בעזה", סיפרה בהתרגשות.

מחאה למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

"בסרטון נראה מתן הבן שלי כשהוא מיישיר מבט פצוע אל המצלמה ופונה אליך ראש הממשלה הוא זועק 'נתניהו אני לא מבין איך זה קרה אבל אני סומך עליך שתוציא אותי מפה' כמה אכזבה מתן, לא דיברו עליך בכלל בפעימה הראשונה, ולא מדברים עליך בפעימה הבאה. המדינה שנלחמת עליה החליטה שאתה נשאר שם. אתה לא ילד כי אתה מעל גיל 18, אתה גם לא אישה ולא קשיש או חולה כרוני. אתה רק חייל שנלחם והיה מוכן להקריב את עצמו אז אתה נשאר שם במנהרות בחושך שאתה פצוע מדמם ומי יודע אם עוד שורד". 

בריאיון לרשת ב' סיפרה אנגרסט: "מתן דיבר בצורה חדה וכועסת, מהבחינה הזו הסרטון אופטימי. יחד עם זאת", ציינה ענת, "לראות את הילד שלך ששבוע לפני היה איתך בחג, חגיגי ומחייך, פתאום חבול עם בד של חמאס מאחורה - זו סיטואציה מאוד מטלטלת, ואין לך איך לעזור לו".