בראיון למעריב חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד העלה דרישה נחרצת לכיבוש רצועת ביטחון בדרום לבנון, בתגובה למצב הביטחוני המתוח בצפון ישראל. קלנר, שביקר באזור עם משלחת של השדולה למען ארץ ישראל, הציג תפיסה אסטרטגית חדשה-ישנה להתמודדות עם האיום מצפון.

במוקד דבריו של קלנר עמדה הדרישה לחזור למדיניות רצועת הביטחון בלבנון, אך הפעם בהיקף נרחב יותר: "המציאות הזאת לא יכולה להימשך," הדגיש קלנר, "והמסקנה האחת והיחידה שאי אפשר להתעלם ממנה, זה שהגבול הנוכחי בצפון הוא גבול שהוא אינו בר קיימא. מהגבול הזה אי אפשר לספק ביטחון לתושבי הצפון".

למרות הביקורת הקשה: מיליארד ש"ח יוענקו למשפחות שכולות וחטופים
המשטרה בפשיטת רגל? "מיליציות מקומיות שעומדות לפקודת השר העבריין"

קלנר הציג שתי אפשרויות ברורות: "או שאנחנו נייצר אזור ביטחון ושליטה עד הליטני, או שלא יהיו חיים בצפון. זו המשוואה ואין בלתה". בניגוד לתפיסות קודמות של רצועת ביטחון זמנית, קלנר מציע פתרון ארוך טווח. "המציאות היא צריכה להיות כפתרון עד ימות המשיח", אמר, "כל עוד לבנון היא מדינה עוינת, כל עוד יש מציאות של חיזבאללה בצד השני, זאת מציאות שאנחנו במציאות הנוכחית, אין דרך אחרת, רק לשליטה מוחלטת שלנו עד הליטני".

ח''כ אריאל קלנר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ אריאל קלנר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קלנר הדגיש כי יש ללמוד מניסיון העבר: "רצועת הביטחון, עם השיפורים הנדרשים כתוצאה מהפקת לקחים של אותם שנים שהיינו שם. דבר אחד ברור, בתקופה של רצועת הביטחון המציאות הזאת לא הייתה".

חבר הכנסת קלנר הדגיש את חשיבות האחיזה הפיזית בשטח: "אנחנו צריכים לחזור למושג של אחיזה בקרקע, בדרום ובצפון, ובכל מרחבי ארצנו. כי ללא המרכיבים האלה של אחיזה בקרקע, שכל כך עבדו לנו במערכות הצבאיות, אין לנו ברירה אחרת. המציאות מכריחה אותנו".

לצד קריאתו לכיבוש רצועת ביטחון בדרום לבנון, ח"כ קלנר מתח ביקורת חריפה על המדיניות הנוכחית, במיוחד כלפי שר הביטחון יואב גלנט. הוא טען כי גלנט "כבר לא שר הביטחון שדיבר על החזרת לבנון לתקופת האבן", וקרא להחלפתו. למרות זאת, קלנר הביע תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, באומרו כי הוא "ממשיך וחותר לניצחון" למרות לחצים מכל הכיוונים.