חבר הכנסת אלמוג כהן מטעם מפלגת "עוצמה יהודית" שוחח היום עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם "שבע תשע" ברדיו 103FM, בנוגע למערכה בצפון ובעזה והביקורת החברתית העזה על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

"ברור שאחריות הקואליציה והממשלה היא להביא את השקט על תושבי הצפון", אמר בפתיחת בדבריו. "אני חושב שזה מאוד מאוחר, אבל יש דברים שהציבור לא חשוף אליהם, והם אילוצים כאלו ואחרים. כרגע מה שצריך זה לא להמתין, זה להיכנס. היו איזשהן בעיות לוגיסטיות או טכניות בנושא של מדינת ישראל לנהל לחימה. משאבים רבים הלכו לעזה, ואסור להמתין עם הצפון. צריך להיכנס לתמרון עצים בדרום לבנון". 

נתניהו רוצה להביס את חמאס ולפתוח חזית בצפון - איך? תשאלו אותו
"לדרג המדיני נכנסים כל הזמן 'עיזים' שגורמים שהמו"מ יתמהמה"

"אני חושב שאסור לעצור את המערכה בעזה", הבהיר, "וזה לא נוגד את העובדה שאפשר להילחם בשתי חזיתות בעוצמות שונות. מה שהצבא עושה זה פשוט מדהים, בית ספר ללוחמה בטרור. אני חושב שהדרך להחזיר את החטופים הביתה היא הגברת הלחץ על גרונו של חמאס, להתחיל לעשות את זה גם מהפן ההומניטרי".

"כשאני בחודש מאי אמרתי שצריך להפיל בניינים בעזה, אמרו לי שזה לא ריאלי", הוסיף כהן. "ואז הגיע ה־7 באוקטובר. אז אני חושב מה זה ריאלי? ריאלי זה בהתאם למציאות המשתנה. אני מדבר עם אנשי המילואים ואני חושב שבסוף גם חשוב להבין שאין אלטרנטיבה מלבד לחימה מולם. אין לנו פיתרון אחר, הוא לא קיים". 

"אני מבין ערבית", המשיך. "אני בא מבית שבמהותו הוא בית ערבי. אני לא מזלזל - אני מכבד את האויב שלי. וכדי להבטיח שהטבח לא ישוב צריך לגבות מחיר, והמחיר הוא תפיסת שטח. הדבר הקדוש והנצחי ביותר עבורם הוא האדמה. אני לא אדם דתי ולא משיחי, אני אדם פרגמטי שמבין איפה אני חי. צריך לגבות מחיר באדמה כדי שעוד שלושים שנה יסתובבו שם נכדיו של סינוואר כדי לראות מתקנים לזכרם של נרצחי הנובה". 

באשר למשטרה ולשר בן גביר, אמר: "אני חושב שיש לנו משטרה אחת. בזמן שכל הגופים קרסו, היה פה ארגון שתמך באלפי אנשים. מה שקורה עכשיו זו משטרה שפועלת מול אתגרים רבים, ועושה הכל כדי לשמור על החוק. יש טעיות כאשר מי שלא אוכף, מבצע ואוכף - לא יכול לטעות. אם יש דברים בעייתיים, הם צריכים להיבדק. אני יודע לומר שחשוב לאזרחי המדינה, וחברי המחאה הם אנשים ציוניים. לקרוא לשוטרים משטרה פוליטית - אני חושב שזה לא ראוי".

בנצי רובין הכתב הפרלמנטרי מראיין את ח"כ אלמוג כהן (צילום :מעריב אונליין)