המגעים להצטרפות גדעון סער ומפלגת הימין הממלכתי לקואליציה נמשכים, ואחד הסעיפים בהם הושגה הסכמה הוא מינוי הרמטכ"ל הבא. לפי הסיכום, הרמטכ"ל יוחלף, וזהותו תיקבע בהסכמה משותפת של סער וראש הממשלה בנימין נתניהו

עד כה שני שמות בולטים בדיונים: הראשון הוא אלוף אורי גורדין - מפקד פיקוד צפון בימים אלו, והשני - אלוף במיל' עמירם נורקין, שב-2022 פינה את מקומו כמפקד חיל האוויר לתומר בר. 

ביקורו של מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין בבסיס חיל האוויר 'רמת דוד'  (צילום: דובר צה''ל)
ביקורו של מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין בבסיס חיל האוויר 'רמת דוד' (צילום: דובר צה''ל)

ממה שידוע לפי שעה על המגעים, מסתמן שלסער יהיה גם וטו בנושא הרפורמה המשפטית. שר המשפטים לשעבר סער התנגד בעבר לקיומה של הרפורמה, ואף אמר בשנה שעברה כי "נדרשת רפורמה עם מערכת המשפט ולא נגדה, רפורמה שמטרתה היא תיקון הנדרש במערכת ולא הריסתה. רפורמה אבולוציונית ולא רבולוציונית. רפורמה המבוססת על המסורת המשטרית שלנו ועל עקרונות היסוד שהיו בעבר מוסכמים".

סער מתנער מהתחייבותו לא לשבת תחת נתניהו: "חתמתי ב-2021"
ח"כ מהליכוד על פיטורי גלנט המסתמנים: "לא קשור בכלל לחוק הגיוס"

עם זאת, לפני כחודש כשהתראיין ברדיו 103FM, הציג טיעונים בנושא שיכולים להיראות רכים יותר: "לחדש את המלחמה הזאת בתוכנו? אני בעד רפורמה בהבנה כשהרוחות יירגעו, שתהיה מאוזנת".

גדעון סער (צילום: רמי זרנגר)
גדעון סער (צילום: רמי זרנגר)

עוד הוסיף באשר לבחירת השופטים: "אני לא חושב שיקרה אסון לדמוקרטיה הישראלית אם אחד מתוך חמישה עשר השופטים יהיה קרוב לתפיסתו המשפטית של השר לוין. נישאר עם שנים עשר במקום חמישה עשר שופטים, וזה יהיה נזק עצום למערכת, ותתחזק התחושה שזה מועדון סגור. אני לא חושב שהתחושה נכונה, אבל בקרב הציבור היא חזקה, וצריך לשים לכך לב".

כמו כן, לפני כחודש דיווחנו ב"מעריב" כי במערכת הפוליטית חשדו שהמטרה של יריב לוין בהקשר לקידום הרפורמה בטיימינג הנוכחי והעלאת הנושא מחדש, היא כדי לנסות לתקוע 'טריז' בין הקואליציה למפלגת "הימין הממלכתי" ולטרפד סופית את האפשרות שגדעון סער יצטרף שוב לממשלה.