הנצחת אירועי טבח שבעה באוקטובר: החוק שאיחד בין הגושים בכנסת, אך זכה להתנגדות מצד משרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יעלה ביום ראשון הקרוב לדיון ראשון בכנסת.

יוזמי החוק פעלו בתקופה האחרונה מול גורמים בכירים כמו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, יו"ר הקואליציה אופיר כץ ויועץ ראש הממשלה לנושאי הכנסת נבו כץ לאשר את קיום הדיון שיאפשר את קידום החקיקה שתקועה חודשים ארוכים.

יוסי שלי (צילום: דוברות משרד רה''מ)
יוסי שלי (צילום: דוברות משרד רה''מ)

כזכור, כפי שפורסם לאחרונה במעריב, גם 11 חודשים אחרי תחילת המלחמה, הכנסת טרם אישרה את החוק להנצחת אירועי ה-7 באוקטובר, כאשר יוזמי החוק מפנים אצבע מאשימה לעובדה זו לכיוונו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ואף מאשימים אותו שהוא מונע זאת בגלל "משחקי כבוד ואגו".

כ-100 שבים ובני משפחות חטופים לרגב: "לא ניתן יד לשימוש ציני"
דני אלגרט הודיע: כך אציין את יום השנה לטבח בעוטף

על החוק חתומים מעל 80 חברי כנסת מכל קצוות הכנסת, למעט המפלגות הערביות, כאשר את הצעת החוק מוביל יו"ר סיעת עוצמה יהודית, יצחק קרויזר, יחד עם רוב ראשי הסיעות מהקואליציה והאופוזיציה. הצעת החוק עברה ליווי צמוד של היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, וכבר אושרה בקריאה טרומית בחודש יולי האחרון.

מיצג הנצחה באתר הנובה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
מיצג הנצחה באתר הנובה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נוסח החוק, שכאמור זוכה לקונצנזוס נדיר בכנסת ואף קיבל את התמיכה של מטה משפחות החטופים, כולל הקמת רשות לאומית לזיכרון, תקציב וקביעת התאריך כ"ד תשרי בתור יום הזיכרון הממלכתי מדי שנה ואופן ההנצחה כמו תוכניות חינוך או הורדת דגלי לאום.

כאמור, מדובר בהצעה עם בסיס תמיכה רחב ולמרות שיוזם החוק מגיע מעוצמה יהודית, רוב חברי הכנסת מהאופוזיציה הצטרפו ליוזמה. למעריב אף נודע שח"כ פנינה תמנו שטה העבירה לקרויזר ממכסת החוקים שלה על מנת לסייע לקידום החוק המשותף.

עם זאת, הצעת החוק תקועה ולא מגיעה להמשך דיונים בוועדת החינוך בגלל לחץ שמפעיל שלי, מכיוון שהוא דוחף להעביר הצעת חוק ממשלתית, אך זו עוד לא מוכנה. החשש בקרב חברי הכנסת שיזמו את החקיקה הפרטית הוא שיום השנה למלחמה יגיע ללא חוק שאושר סופית בכנסת.