תשואות רמות ליוו היום (שלישי) את נאומו של יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, במליאת בית הנבחרים של פרגוואי. המליאה כונסה במיוחד ביוזמת נשיא בית הנבחרים, ראול לטורה, במטרה להביע תמיכה גורפת במדינת ישראל ובמלחמתה בטרור.

בנאומו, הודה יו"ר הכנסת למארחו ואמר: "חברות אמת לא תלויה בנוחות – מערכת היחסים בין פרגוואי לישראל פרחה למרות משברים. זמנים קשים קירבו בינינו. מאז פרוץ המלחמה, פרגוואי הגנה באומץ על ישראל בזירה הבינלאומית והתנגדה למהלכים מוסריים מושחתים המעניקים כוח לטרוריסטים תוך הטלת האשמות שווא נגד ישראל. העם היהודי ומדינת ישראל לא ישכחו לעולם את מי שעמדו לצידנו כשאחרים לא".

בנוסף, הוזמן יו"ר הכנסת להציג את אלחנן דנינו, אביו של אורי ז"ל, אשר נרצח בשבי חמאס וגופתו הוחזרה לישראל על ידי צה"ל. עוד נכח במליאה אבי חסידים, אביו של נאור ז"ל שנרצח בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר. במסגרת המשלחת נכחו גם ח"כ בועז ביסמוט מהקואליציה וסגן יו"ר הכנסת, ח"כ יבגני סובה מהאופוזיציה.

התרגשות רבה נרשמה בפרלמנט כאשר יו"ר הכנסת הציג את תמונתו של אורי דנינו וסיפר את סיפורו הטראגי. חברי הפרלמנט מחאו כפיים לאלחנן דנינו, ששכל את בנו שיצא למסיבת נובה, הצליח להימלט ולהגיע לחוף מבטחים, אך שב על עקבותיו בניסיון להציל אחרים ונשבה יחד עמם. לאחר 11 חודשים בשבי חמאס, נרצח אורי על ידי שוביו.

יו"ר הכנסת הדגיש: "אורי הוא לא רק בנו של אלחנן. הוא הבן והאח של כולנו. אלו הילדים שלנו. העולם חייב ללחוץ על חמאס כדי שנוכל להשיב אותם הביתה".

בנאומו, הציג יו"ר הכנסת גם את תמונותיהם של סיון אלקבץ ז"ל ונאור חסידים ז"ל, שנרצחו בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר. הוא סיפר את סיפורם המרגש והציג את אביו של נאור, אבי חסידים, שזכה גם הוא למחיאות כפיים מחברי הפרלמנט.

יו"ר הכנסת אוחנה התייחס גם למצב הביטחוני ואמר: "בזמן שאנו כאן, עשרות אלפי אזרחים ישראליים עקורים מבתיהם בצפון המדינה. ארגון הטרור חיזבאללה, המנוהל על ידי איראן, יורה על אזרחים חפים מפשע ומחריב את בתיהם. אף אזרח בכל מקום בעולם לא היה מקבל מצב כזה – גם לא אנחנו. עשינו מאמצים מרובים לחפש פתרון שאינו צבאי. הגענו לנקודה שבה עלינו לומר – עד כאן".

יו"ר בית הנבחרים של פרגוואי, ראול לטורה, אמר בדבריו: "אדוני היו"ר, כשתחזור לארצך עם משלחתך, מסור מסר מאיתנו להורי הקורבנות והחטופים - אתם לא לבד. אנחנו תומכים בכם. גם אם נהיה היחידים לתמוך בכם, נתמוך בכם ונעמוד לצד אחינו - ישראל".

בסיום נאומו, העניק יו"ר בית הנבחרים של פרגוואי, ראול לטורה, ליו"ר הכנסת אוחנה את "עיטור הקונגרס" - העיטור הגבוה ביותר המוענק על ידי בית הנבחרים.

קודם לכן, עם הגעתו של יו"ר הכנסת לבית הנבחרים, חתמו יו"ר הכנסת ויו"ר בית הנבחרים על מזכר הבנות לשיתופי פעולה וחילופי ידע בין שני בתי הנבחרים. נוסף לכך, הוסכם במזכר על קידום שיתופי פעולה גם בפורומים בינלאומיים.

הנאום של יו"ר הכנסת אוחנה בבית הנבחרים של פרגוואי הוא הפעם השנייה ב-74 השנים האחרונות, מאז נאומו של יו"ר הכנסת הראשון יוסף שפרינצק, שיו"ר כנסת מוזמן לנאום באופן רשמי בבית נבחרים בדרום אמריקה.

מחר, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ומשלחתו יחד עם נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, יחנכו את שגרירות ישראל בפרגוואי. ביום שישי צפוי יו"ר הכנסת אוחנה להיפגש עם נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, ועם שורת בכירים בממשלתו, בהם שרת החוץ ושר ההגנה. בנוסף, תערוך המשלחת מפגשים בקונגרס הארגנטינאי, כולל ישיבה מיוחדת עם ועדת החוץ.