מלחמת חרבות ברזל: מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (שישי) בשעה 15:00 שעון ניו יורק (22:00 שעון ישראל) לדיון חירום לבקשת אלג'יריה בנושא "ההתפתחויות האחרונות בלבנון". מדובר בדיון החמישי שהתכנס באו"ם ביחס לישראל בשבוע זה.

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון נאם בדיון והדגיש את התעלמות האו"ם מתוקפנות חיזבאללה נוכח הביקורת הגוברת על מאמציה של ישראל להגן עצמה: "במשך זמן רב מדי ביקשנו מהמועצה לאכוף את החלטה 1701 והחלטה 1551. במשך זמן רב מדי התעלמתם. הגיע הזמן שחיזבאללה ואיראן ישאו בהשלכות הקשות למעשיהם. את חיזבאללה יש לפרק מנשק ואיראן צריכה לתת דין וחשבון על ערעור היציבות באזור".

סיכול ממוקד בבירות: יעד החיסול - רמטכ"ל החיזבאללה איבראהים עקיל
הכפפות רשמית הוסרו: ישראל שיגרה מסר חריג - בארה"ב עדיין מעכלים

השגריר דנון קרא למועצה לגנות את חיזבאללה ואיראן בכל תוקף ולהכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור. הוא תיאר בנאומו את ההרס הרב שגרם חיזבאללה בישראל מאז ה-8 באוקטובר: ירה למעלה מ-8,000 טילים שהביאו למותם של 46 ישראלים, ל-294 פצועים ול-60,000 אזרחים שהפכו לעקורים ועודנם חסרי בית. 

בנוסף, תיאר דנון את האסון הסביבתי שגרם חיזבאללה עם למעלה מ-800 השריפות שפרצו כתוצאה מירי הטילים שהביאו להצתה של למעלה מ-50,000 דונם של שטחי יערות.

תקיפה בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

לפני הדיון, נערכה בניו יורק פגישה בין אנטוניו גוטרש מזכ״ל האו״ם למשפחות חטופים. הפגישה התקיימה בתום עצרת שקיימו משפחות החטופים בהשתתפות אלפי אנשים ומאות ארגונים.

אור גת, אחיה של כרמל גת ז״ל שנרצחה לפני שלושה שבועות בשבי החמאס וגופתה הושבה לקבורה בישראל, הציג לגוטרש את הסרטון שפרסם דובר צה״ל ממנהרת המוות.

אחיה של כרמל גת ז״ל מציג למזכ"ל האו"ם את סרטון המנהרות (צילום :מטה משפחות החטופים והנעדרים)

גוטרש הבטיח למשפחות כי נושא החטופים נמצא בראש סדר העדיפויות שלו והתחייב להזכיר אותם בנאום הפתיחה שלו בHigh level week ובכל דיון שינהל בשבוע הבא עם מנהיגי העולם שיגיעו לעצרת הכללית של האו״ם.