שר החוץ ישראל כ"ץ פנה היום (ראשון) לעשרות שרי חוץ בעקבות המטח הנרחב לצפון. "נעשה כל מה שצריך כדי להגן על אזרחינו; אם העולם לא יסיג את חיזבאללה מצפון לליטני בהתאם להחלטה 1701 - ישראל תעשה זאת", כתב כ"ץ לשרים.

"בעקבות המתקפה הנרחבת של חזבאללה על מרכזי אוכלוסין אזרחיים בישראל, פניתי לעשרות שרי חוץ והפעלתי את כל שגרירויות ישראל בעולם כדי להעביר מסר חד וברור: ישראל תעשה את כל הנדרש כדי להגן על אזרחיה מפני ארגון הטרור הרצחני חזבאללה - ארגון טרור שתוקף את ישראל ללא הפסקה מאז ה-8 באוקטובר, שרצח עשרות ישראלים, כולל 12 ילדים בעת משחק כדורגל והביא לעקירתם של כ-70,000 ישראלים מביתם. ישראל פעלה ופועלת כדי למנוע פגיעות נוספות באזרחיה. לא נחדל עד שנשיב את הביטחון לאזרחינו ואת תושבי הצפון לביתם.

"מדינת הטרור איראן היא זו שעומדת מאחורי ארגון הטרור חיזבאללה, כמו גם מאחורי ארגון הטרור חמאס, החות'ים והמיליציות השיעיות, והעולם חייב להגביר את הסנקציות על איראן ולהכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. כל מי שמעוניין להביא ליציבות האיזור ולדה-אסקלציה בצפון צריך לעשות דבר אחד: לדאוג ליישום מיידי של החלטת מועצת הביטחון 1701 ולהסגת כוחות חיזבאללה מצפון לליטני. אם העולם לא יסיג את חזבאללה מצפון לליטאני, בהתאם להחלטה 1701 - ישראל תעשה זאת".