ראש הממשלה, בנימין נתניהו פנה מוקדם יותר היום (שני), באופן ישיר לאזרחי לבנון. זאת בהמשך לפנייתו של דובר צה"ל הבוקר לתושבי דרום ובקעת הלבנון. בהמשך, הוקם אתר בשם "אל-מונקד'" בערבית ובהפעלה ישראלית שמעביר מסרים לתושבי לבנון. כמו כן, לטענת משרד המידע הלבנוני, מספר רב של אזרחים בביירות ובאזורים נוספים במדינה קיבלו הודעות טלפון אקראיות, שקוראות להם להתפנות.

בדבריו אמר נתניהו: "יש לי מסר עבור אזרחי לבנון, המלחמה של ישראל אינה נגדכם. היא נגד חיזבאללה. מזה זמן רב, חיזבאללה משתמש בכם כמגן אנושי. הוא שם רקטות בסלונים שלכם וטילים במחסנים שלכם. רקטות וטילים אלה מכוונים ישירות לערים שלנו, ישירות לאזרחים שלנו".

תושבי לבנון נמלטים צפונה (צילום :רשתות ערביות)

לאחר המטחים לעבר ישראל: צה"ל ביצע סיכול ממוקד בביירות

"כדי להגן על עמנו מפני התקפות חיזבאללה, עלינו לנטרל את הנשקים הללו. החל מהבוקר, צה"ל הזהיר אתכם לצאת מהמקום המסוכן. אני פונה אליכם – קחו את האזהרה הזו ברצינות. אל תתנו לחיזבאללה לסכן את חייכם ואת חיי אהוביכם. אל תתנו לחיזבאללה לסכן את לבנון. אנא, צאו מהמקום המסוכן עכשיו. ברגע שהמבצע שלנו יסתיים, תוכלו לחזור בבטחה לבתיכם." הזהיר נתניהו. 

כזכור הבוקר חשף דובר צה"ל כי על פי מודיעין מדויק המבנים אותם צה"ל תוקף מכילים רקטות, טילים, משגרים, כלי טיס בלתי מאויישים ותשתיות צבאיות נוספות. אותם חיזבאללה מאחסן במרחבים אזרחיים, דובר צה"ל קרא לתושבים בדרום לבנון ובבקעא להתפנות מבתיהם במידה ומכילים אמל"ח.

משעות הבוקר חיל האוויר תקף כ-800 מטרות טרור, מנגד שיגר חיזבאללה כ-180 שיגורים לעבר ישראל, מתוכם כעשרה שיגורים אשר שוגרו באופן חריג לאזור השומרון. מרחק של כ-100 קילומטרים מגבול לבנון ומזרחית לגוש דן, זהו טווח הירי הרחוק ביותר של חיזבאללה מאז החלה המלחמה.