ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) שוחחה היום (שני) עם גדי נס ברדיו 104.5fm והתייחסה להסלמת המלחמה עם לבנון והרחבת הפעולות מצד צה"ל.

"הטבח בלבנון": התגובה המנותקת של המפלגה ישראלית
נתניהו בפנייה ישירה לאזרחי לבנון: "צאו מבתיכם עכשיו"

בפתח דבריה אמרה: "מי שנותן את הפקודה לתקוף הוא רה"מ והדרג המדיני, נחזק את ידי רה"מ להמשיך לתקוף את חיזבאללה ללא רחם, ככל שהוא נחלש נתקוף יותר. סוף סוף חושבת שגם אני וגם רבים בעם ישראל מרגישים שאלמנט ההרתעה חוזר ומרים לנו את הראש".

לדבריה, "סוף סוף השתנתה המשוואה, לא בטוחה שהשתנתה הקונספציה השתנתה, חושבת שעצם העובדה שביומיים האחרונים היו כל מיני קולות של בכירים בצבא שפניהם להסדרה- חושבת שטוב תעשה צמרת צה"ל שבזמן מלחמה יתמקדו ביכולת שלהם ללחום, הם עתירי זכויות בהקשר הזה, ותשאירו את הזירה הפוליטית, המדינית את הטוויית הדרך והשיח לאויב לנו, נבחרי הציבור". "לא מדברים על הסדרה בשעת תקיפה", הדגישה.

על הקריאות באופוזיציה לצאת לבחירות:  "לא יהיו בחירות ולא יקבע מועד מוסכם לבחירות, אנחנו דמוקרטיה והרוב קובע". "הם היו מוזמנים לקחת חלק תוך ניהול המלחמה ולהצטרף לממשלה והם לא רצו, הם עסוקים בפוליטיקה קטנה ורדודה תוך הוצאת דיבת הארץ רעה", הוסיפה.

בהמשך התייחסה ח"כ גוטליב לשר הביטחון יואב גלנט: "היה האכזבה הכי גדולה שלי, חשבתי שהוא יהיה מעולה. ואז אני מגלה שהוא פוגע ברה"מ תוך כדי ניהול המלחמה".

עוד אמרה: "הצעתי לנתניהו שיהיה שר נוסף במשרד הביטחון עם סמכויות מקבילות לגלנט, שיישב איתו בכל הישיבות. אני לא סומכת על גדעון סער כשר ביטחון. לא יהיה סיכוי שסער ייתן לנתניהו ניצחון. הוא פוליטיקאי משומן". עוד טענה: "לא מחליפים מישהו שהוא לא מספיק ימני בעיניי במישהו שרוצה לחתור תחת ראש הממשלה". "ברוך השם זה לא קרה", הוסיפה.

על השאלה האם הרפורמה המשפטית חוזרת, השיבה: "היא לא חוזרת ואני לא מוכנה לאשליה הזו. הרפורמה לא חוזרת כי נתניהו סירב לדון ברפורמה ולהעלות אותה שוב. זה לא על השולחן".

"הדבר היחיד, בעיני שחייב נתניהו לעשות - לפטר את מיארה. כי מיארה, בעודנו מדברים, מסכימה בבג"ץ לעמדת העותרים נגד ועדת הפגסוס, איך יכול להיות שמי שמייצגת את הממשלה חותרת תחת הממשלה?" תהתה.

על השופט העליון יצחק עמית, מי שעתיד להיות נשיא בית המשפט העליון אמרה: "לא רצינו שיהיה נשיא בית המשפט העליון בגלל שהוא חותר להפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה וחותר לביטול חוק הלאום".