יו"ר ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, ח"כ עמית הלוי (הליכוד), יצא הבוקר (רביעי) בביקורת חריפה כנגד מערכת הביטחון שמסרבת להגיע לדיון שזימן, אותו ביקש להקדיש לסוגיית מושג "ניצחון".

לדבריו, למרות שההזמנה לדיון בראשותו נשלחה מזמן, רק אתמול בלילה הוא עודכן שהנציגים שהוזמנו לא מתכוונים להתייצב בפני חברי הכנסת.

זאת משמעות מינוי נשיא לעליון על ראשו של יריב לוין  
המצרים רגועים? "התקיפות בלבנון לא יפגעו במתקני צבא או במוסדות המדינה" | דיווח

חבר הכנסת עמית הלוי בהר הבית  (צילום: ׳בידינו למען הר הבית׳)
חבר הכנסת עמית הלוי בהר הבית (צילום: ׳בידינו למען הר הבית׳)

לטענת חה"כ הלוי: "היום ב-9:30 היה אמור להתקיים דיון בוועדה ונציגי צה"ל נדרשו להגיע לכנסת על מנת להציג ולהסביר את מושגי 'ההכרעה' ו'הניצחון' לפי תפיסתם. אתמול בערב קיבלתי הודעה ממנהל הוועדה כי נציגי צה"ל ומשרד הביטחון מסרבים להגיע לדיון, בטענה שהם משתתפים רק ב'דיונים קריטיים'. סירוב זה נמשך גם לאחר שמנהל הוועדה הזכיר להם שלאחרונה הם בעצמם יזמו מספר דיונים שלא הוגדרו כקריטיים". 

"מי שעוקב אחרי קבלת ההחלטות בשנים האחרונות מבין כמה הדיון במושגי ההכרעה והניצחון הוא קריטי, ואיך עולם המושגים מושגים הפוסט-צבאי והפוסט-מודרני הוביל אותנו לאי-הכרעה בכל החזיתות עד כה. אך יותר מכך, מדאיגה אותי העובדה שצה"ל רואה בכנסת, כלומר בציבור שאנחנו נציגיו, כגורם טורדני וסרח עודף, ועושים כל מאמץ לנטרל את יכולתו לפקח על פעולות הצבא", כך מסר חה"כ הלוי. 

צה''ל ברפיח (צילום: דובר צה''ל)
צה''ל ברפיח (צילום: דובר צה''ל)

הלוי הוסיף בדבריו ביקורת נוקבת על ההתחמקות לשיטתו: "למען הסר ספק, אף אחד מנציגי צה"ל מאגף אסטרטגיה או ממחלקת תו"ל, שהיו אמורים להשתתף בדיון, לא נקרא לחזית או לבור בקרייה. הסירוב להגיע נובע מתוך ההתחמקות מהכנסת, שמלווה באינספור שטיקים וטריקים ומורגש בוועדה לאורך השנים. דפוס התנהלות זה של שלטון גנרלים הוא אנטי-דמוקרטי, דוחה ומסוכן מאוד לחברה שלנו".

"ישנם עוד כמה כלים לכנסת, ולכן פניתי ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, בבקשה שלא לעבור על כך לסדר היום", הדגיש הלוי.