ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית, חבר ועדת חוץ וביטחון, התייחס בראיון למעריב למצב המתוח בגבול הצפון ולאפשרויות הפעולה של ישראל מול חיזבאללה. לדבריו, "לא צריך לחכות לטיל שיגיע לתל אביב כדי להבין שאחרי שנה של ספיגת 100 טילים ביום על יישובי הצפון, מה שצריך לעשות זה לפרק את חיזבאללה".

טל הדגיש כי לדעתו יש לפגוע גם בתשתיות של לבנון, במיוחד באלו המשמשות גם את חיזבאללה. "לבנון צריכה לשלם על זה מחיר", אמר, "אני מבין שהאמריקאים לוחצים עלינו מאוד בעניין הזה, אבל אני חושב שלפחות תשתיות דואליות צריכות להיות בבנק המטרות". בנוגע למנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, טל סבור כי "הוא צריך לחוש על בשרו שהוא נרדף. הוא צריך לסיים את המלחמה הזאת כשהוא במרחב 72 הבתולות שלו".

הליכוד הכריז על עוצר ראיונות | ואטורי ירה: "אפשר לנהל במטוס את המלחמה"
"עוצמה יהודית - ניאו נאצים": ההשוואה החריגה של חה"כ מהאופוזיציה

ח"כ אוהד טל התייחס גם לביקורת על נסיעתו המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בעצרת האו"ם. לדבריו, "מי שמזלזל בזה שראש ממשלת ישראל, בעיתוי כל כך רגיש, יוצא לעמוד על אחת הבמות החשובות ביותר בעולם ולפגוש מנהיגי מדינות שהן בנות ברית אסטרטגיות שלנו - לא מבין מה זה אומר לנהל מדינה".

בנימין נתניהו נואם בקונגרס (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו נואם בקונגרס (צילום: רויטרס)

טל הדגיש את חשיבות המשימה הדיפלומטית, במיוחד לאור החלטות האו"ם האחרונות נגד ישראל. "כדי שנוכל להכריע את המלחמה, ראש הממשלה בוודאי צריך, במיוחד עכשיו, להגיע לשם ולשאת את הנאום מעל בימת האו"ם", אמר. בנוסף, התייחס ח"כ טל להצעת "חוק יסוד: שירות מילואים" שהוא מקדם: "ראוי שמדינת ישראל תיקח את משרתי המילואים ותיתן להם את הכבוד, היוקרה וההערכה שהם הכי ראויים לה בעולם".

לדבריו, החוק נועד לאפשר מתן העדפה מתקנת למשרתי מילואים, דבר שנתקל בעבר בהתנגדות משפטית. "אם אפשר לתת העדפה מתקנת לאוכלוסייה הערבית בקבלה לעבודה בשירות המדינה או בקבלה ללימודים באוניברסיטאות, אין שום סיבה בעולם לא לתת את ההעדפה המתקנת הזאת למשרתי המילואים", הסביר טל.

הצעת החוק זוכה לתמיכה רחבה מכל קצוות הבית, עם כ-40 חברי כנסת החתומים עליה. "אני מקווה שגם הייעוץ המשפטי וגם הסיעות שעדיין לא חתמו על הצעת החוק יצטרפו למהלך ויתמכו בו", סיכם ח"כ טל.