יעקב גודו, אביו של תום גודו ז"ל שנרצח בקיבוץ כיסופים, וחבר ארגון משפחות שבעה באוקטובר, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על טקסי הזכרון הצפויים להתקיים ביום השנה לטבח.

בפתח דבריו התייחס גודו לטקס זיכרון שהוא יזם: "הטקס הזה יתפרס על יום שלם שיכלול סיור ביישובי העוטף, פגישה עם אנשים שנפגעו באירועי שבעה ושמונה באוקטובר, ובסיומו במצפה גבולות ייערך הטקס עצמו, טקס של תקווה ושינוי". בהתייחסות לטקס האלטרנטיבי ציין: "אני לא אומר שזה טקס רע, יש אנשים שהוא לא מתאים להם. אני עושה טקס זיכרון לבן שלי. אעלה לקברו ב-8 באוקטובר, ויהיה טקס רב משתתפים. אני עושה מה שמתאים לי אישית".

חבר הכנסת מהקואליציה תוקף: "לא צריך לחכות לטיל שיגיע לתל אביב"
"עוצמה יהודית - ניאו נאצים": ההשוואה החריגה של חה"כ מהאופוזיציה

על הטקס הממלכתי אמר: "ממשלה שלא ביקשה סליחה, שהפקירה את מערב הנגב, אני לא רואה בכלל בדמיון שלי זכות שלה לקיים טקס ממלכתי. בשלושים, כשעליתי לירושלים והקמתי את מאהל במחאה, עשינו טקס זיכרון. הממשלה הזאת לא הורידה דגל לחצי התורן, לא הגיעה להלוויות ולא לניחום אבלים, ועכשיו הם רואים לנכון לקיים טקס זיכרון ממלכתי במלאות שנה לאירועים. אני חושב שזה לא לגיטימי".

מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוסיף, "יכול להיות שיש אנשים שתומכים בממשלה ובכל מהלך שלה, והם רואים את הטקס הזה כנכון. אני חושב שחלק גדול מהנפגעים של 7 באוקטובר לא רואים בעין יפה קיום של טקס ממלכתי ללא קהל, מנוכר ומעוקר, לא מקובל עלינו טקס כזה". על בקשתו שלא להזכיר את שם בנו באירוע הממלכתי: "עד כמה שאני יודע לא התקבלה תגובה".

אלי שתיוי, אביו של עידן שתיוי שחטוף בעזה, שוחח אף הוא עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והסביר מדוע יצטרף לנסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצרת האו"ם.

על הטיסה שלו עם ראש הממשלה למטה האו"ם אמר: "אני רואה בזה מצב שיכול לעזור לנו. גם הנאום וגם המתקפות נגד החיזבאללה יכולים לעזור לנו מול סינוואר והחמאס. הנאום מאוד חשוב כחלק מהלחימה שלנו כנגד האויבים שלנו. מה הוא הולך לעשות? הוא הולך לתת הסברה".

עוד ציין, "לדעתי הוא יציין את החטופים בנאום, אבל זה לא כל כך חשוב. מה שחשוב הוא ששכחו את 7 באוקטובר, בגלל זה אני אומר: תעלו תמונות בכל העולם. אני אומר את הדברים האלה מתוך ייאוש. הנסיעה הזאת היא סוג של טירונות. נהיה שם כמה שעות ונחזור. אנחנו חייבים לעשות את זה וראש הממשלה חייב לעשות את זה".

בנימין נתניהו נואם בקונגרס (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו נואם בקונגרס (צילום: רויטרס)

"הציפייה והאכזבה הן בצפיפות גדולה כל כך. אני כל כך מצפה ו'הנה זה בא', ואז בום, והנה אני מקבל את המכה ומתאכזב. זה יכול לקרות בשעות, ביום, וזה יכול להתיש לגמרי", שיתף. 

"יש לי את הכוחות", הוסיף, "אני לא דתי, אבל אני בן אדם מאמין, ואני גם מקבל את הכוחות האלה מהעם, מהאנשים. אני הולך ואין אחד שלא מבקש ללחוץ את היד שלי ולחבק, וזה נותן המון כוחות, ונותנים לי במה לדבר. אתמול נאמתי בכיכר החטופים. אני אף פעם לא עולה עם דף, הכל מהבטן. ככה אני סוחב בערך 10-12 דקות נאום". 

בסיום דבריו אמר: "אני מנסה בסך הכול לעשות אחדות בעם שאני דורש אותה מהממשלה, מהקואליציה והאופוזיציה שיתאחדו עכשיו – זה הזמן".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103FM