צה"ל נערך לאפשרות של תמרון קרקעי בלב לבנון על רקע עליית המדרגה מול חיזבאללה, גל תקיפות חיל האוויר בלבנון והרחבת טווח ירי השיגורים של ארגון הטרור לצד הדיווחים על מגעים להפסקת-אש. טל לוי, אחיו של אור לוי שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים ורעייתו עינב נרצחה, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן-סער ב-103FM על החשש מתמרון קרקעי ועל תחושתו לפיה ממשלת ישראל ויתרה על החטופים שנמצאים בשבי חמאס.

"זה מאוד מדאיג אותנו, את המשפחה שלי באופן פרטי ואת כל משפחות החטופים. אנחנו חיים עם תחושה ששכחו או ויתרו על החטופים בעצם. ויתרו אפשר להגיד", אמר. "מספרים לנו שזה יקרה עם לחץ צבאי, ורק אם נחסל את ההוא וניכנס לרפיח אז תהיה עסקה, אומרים לנו את זה כמעט שנה. אני לא חושב. אחת המטרות של הדבר הזה היא להסיט את תשומת הלב לצפון, וראש הממשלה כבר הכשיר את זה שמחצית מהחטופים לא בין החיים ובקרוב גם המחצית השנייה לא תהיה בין החיים. אין מו"מ, לא היה מו"מ גם קודם. ממשלת ישראל לא מעוניינת להגיע לעסקה. נקודה".

"המיץ של הזבל": מה גרם לגאולה אבן סער לצאת מדעתה?
ירון בוסקילה משוכנע: זו הסיבה שבשלב זה אין כניסה קרקעית ללבנון

לדבריו, "נורא קל לנו להטיל את האשמה על סינוואר וברור שהוא אשם בהכל, אבל אין לי ציפיות מסינוואר. גם לא ראיתי שמקיימים דיונים רציניים בנושא בכלל. אם הפתרון שלכם הוא לא לנהל מו"מ עם חמאס, שיציעו פתרונות אחרים אבל שיציעו משהו, שינהלו דיון רציני בנושא ולא יוותרו על החטופים ויחליטו שזהו".

בהמשך סיפר על בנו של אור, אלמוג בן ה-3, שאיבד את אימו עינב בטבח ומחכה שאבא יחזור. "המידע האחרון שקיבלנו שהוא כבר באמת מלפני חודשים אמר שאור נחטף חי ולא פצוע למעט לכמה שריטות. סבא וסבתא של אלמוג מצד אמא ואבא שלו מגדלים אותו, וגם אני ובן הזוג שלי מאוד דומיננטיים בגידול שלו. אלמוג עדיין שואל על ההורים".

אור לוי ואשתו עינב ז\'\'ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אור לוי ואשתו עינב ז\'\'ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"סיפרנו לו מה קרה, הוא יודע באופן שבו ילד בן 3 יכול להבין מה קרה. הוא יודע שאמא מתה ושאבא נמצא במקום רחוק ושמחפשים אותו ושהוא נורא רוצה לחזור אליו. לפעמים יש תחושה שהוא לא מוכן לקבל את התחושה שאבא שלו במקום רחוק. התחושה היא שאבא זה כל יכול, ושאם הוא רוצה לחזור הוא יכול, אז אולי הוא לא רוצה. זה מאוד מאתגר, לא רק בנקודות שבהן הוא שואל עליהם אלא יותר בנקודות שהוא לא שואל עליהם אבל מרגישים שהוא עובר איזושהי טלטלה ונמצא במצוקה".

בנוסף התייחס לתקרית עם אלי אלבג, אביה של החטופה לירי אלבג, במהלכה הושלכו עליו ביצים במהלך הפגנה שקיים מטה משפחות החטופים מחוץ להרמת-הכוסית שערכה מפלגת הליכוד בנתניה. "יש אנשים שפשוט מתקיפים אותנו, אנשים מוסתים, ראש הממשלה ומכונת הרעל שלו נכנסו לקמפיין נגדנו", אמר. "אני וההורים שלי חווינו יחס כזה, בוודאי, גם בהפגנות, תגובות, הודעות שקיבלתי. יש כאלה שחושבים שמגיע לאור ולעינב מה שקרה להם כי הם נסעו למסיבה בשבת ויש כאלה שגם אומרים שחבל שזה לא קרה גם לכם. יש כל מיני דברים". 

אלי אלבג, אבא של לירי אלבג (צילום: צילום מסך, מטה המאבק להשבת החטופים)
אלי אלבג, אבא של לירי אלבג (צילום: צילום מסך, מטה המאבק להשבת החטופים)

סרטון חטיפת הירש גולדברג-פולין, אור לוי ואליה כהן (צילום: מטה משפחות החטופים)

לסיום הוסיף: "אני כבר קצת מתבייש לפנות לאור, הייתי רוצה לבקש סליחה ממנו בשמי ובשם כל אזרחי ישראל, אולי אנחנו לא עושים מספיק. הוא כבר שנה נמצא בתנאים איומים, ויחד איתו כל יתר החטופים, ואנחנו כנראה לא עושים מספיק. אני לא יודע מה להגיד כבר. הייתי רוצה לתת לו איזושהי תקווה שמתישהו בנסיבות כלשהן הדבר הזה ישתנה והוא יוכל לחזור הביתה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm