ד״ר (סא"ל מיל’) עומר צנעני, ראש היחידה המדינית-ביטחונית של קרן ברל כצנלסון ומכון מתווים, שוחח עם "מעריב" בנוגע לצומת הדרכים שבה ישראל נמצאת כעת, כמעט שנה למלחמה. 

״ישראל נמצאת בצומת הכרעה. ההישגים הצבאיים שלנו מרשימים וחשובים וזו יכולה להיות נקודת יציאה מיטבית. המלחמה תסתיים בכל מקרה בהסדרה מדינית בצפון ובדרום. הדילמה היא פשוטה יחסית - בין המשך מלחמה, העלולה להוביל לרידוד ההישגים הצבאיים בצפון ובעזה ולהסתבכות של ממש בהיבט הצבאי, המדיני והכלכלי, לבין הסדרה ארוכת טווח שתאפשר לסיים את המלחמה, להחזיר את החטופים, ולהשיב את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם", ציין.

בנו של שליט איראן לשעבר מציג: כך ממשיך המערב להתרפס בפני חמינאי
טעות קשה: זאת המלכודת שטומן חיזבאללה בהפסקת האש

עוד הוסיף: "שרי הימין המשיחיים שוב מאיימים לפרק את הממשלה אם לא ימומש חזונם המטורף של מלחמה, כיבוש והתנחלויות כפיתרון פלא לכל. גם בדרום לבנון".

הוא טען כי יש לקיים מהלך קרקעי מצומצם: "הפיתרון היחיד שיביא לביטחון ארוך טווח בין אם ימומש במידי ובין אם לאחר מהלך קרקעי מתוחם ומוגבל, יתאפשר רק אם נשכיל למנף את ההישגים המרשימים לטובת קידום ההצעה האמריקאית - עסקה חדשה להשבת החטופים, הכנסת כוח פלסטיני מתוגבר שיהווה שלטון חלופי לחמאס המובס בעזה, והסדרה חדשה בצפון, שתייצר חיץ אמיתי בדרום לבנון, על בסיס כוח צבאי לבנוני ובינלאומי וערבויות למימוש אפקטיבי של ההחלטה הבינלאומית להגבלת חיזבאללה ולהפסקת התעצמותו".

הכוח יבטיח את הרחקת חיזבאללה מהגבול ויטיל אחריות מדינתית על לבנון. במקביל לכך, יקודם הסדר גבול בינלאומי מוסכם ומוכר שיחזק את האילוצים על חיזבאללה ועל לבנון ויבטיח שקט ארוך טווח ליישובים בגבול. המהלך כבר היה צריך לקרות מזמן. מוטב עכשיו מאשר בכלל לא״.