חברת ועדת חוץ וביטחון תא"ל במיל' ח"כ שרון ניר (ישראל ביתנו) התייחסה בראיון ל"מעריב" למצב הביטחוני בצפון ולאפשרות של הפסקת אש מול חיזבאללה. ניר הדגישה את חשיבות המשך הפעילות הצבאית נגד הארגון ואת הצורך בשמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל.

ניר פתחה בשבחים לצה"ל על פעילותו בשבוע האחרון: "אני רוצה לחזק את צה"ל, את הלוחמים, את הטייסים, את אנשי המודיעין, את אלה שחגים מעל ראשינו 24/7 וממוקדים באמת בשבוע האחרון בפגיעה משמעותית במערך הרקטי של חיזבאללה". היא הוסיפה: "צריך להבין ש-11 חודשים אנשי הצפון נמצאים במצב שמפרים את ריבונותנו, פוגעים בנו, והמדיניות החלשה הזאת חייבת להיפסק".

"היה יכול להיות פה טבח גדול": הורים זועמים לאחר ששב"חים נעצרו בבית ספר ברמלה
טעות קשה: זאת המלכודת שטומן חיזבאללה בהפסקת האש

"אני חושבת שקודם כל צריך למקסם את ההישג. גם אם זה במינימום זמן, במקסימום פגיעה, צריך להמשיך". היא הדגישה כי "יש תוכנית סדורה ושיטתית, שהיא באמת כוללת גם את הפגיעה בכוח אש, גם את החיסולים הנקודתיים וגם את הסרת איום הפלישה על ישראל".

בנוגע לאפשרות של הפסקת אש, הזהירה ח"כ ניר: "יכול להתקיים משא ומתן, כי בתוך כל מעשה צבאי יש גם מעשה מדיני, אבל צריך לזכור ברקע שההחלטה 1701 משנת 2006, הם אפילו יום אחד לא קיימו אותה. אנחנו חייבים להשאיר לעצמנו את דרגות החופש לפעולה. כל הפרת גבול, אפילו הקטנה ביותר, צריכה מצדנו להיחשב כפלישה ולזכות לתגובה מידית".

ניר קראה לממשלה לעמוד איתן מול לחצים בינלאומיים: "אסור להיכנע ללחץ בינלאומי. מה שצריך להטות את הכף זה בסוף האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. לא עוד פגיעה ביישובי הצפון, לא עוד פגיעה בריבונותנו".

שרון ניר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שרון ניר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לקראת סוף הראיון התייחסה ניר למצבם של משרתי המילואים: "מדינת ישראל צריכה להבין שמדובר במשפחה משרתת. צריך לתת את כל המעטפת הנדרשת, גם בנושא של סיוע רגשי, לאותם ילדים והורים". היא ציינה כי "עשו קפיצת דרך בתקציב שמוקצה לאנשי המילואים", אך הדגישה כי "לצערי עדיין הקואליציה לא עשתה את קפיצת הדרך הנדרשת ביכולת שלה להגיד מפסיקים לשלם כספים קואליציוניים, מפסיקים לתחזק משרדים מיותרים".

לסיום אמרה כי "בשנת מלחמה התקציב צריך ללכת קודם כל לצרכי הביטחון ולאנשי הביטחון, לאנשי הסדיר ואנשי המילואים, כדי באמת לעמוד בכל צרכי השעה שעומדים לפתחנו".