משרד ראש הממשלה הבהיר היום (שישי) כי הדיווחים סביב יוזמת הפסקת האש בהובלת ארה"ב בלבנון אינם מדויקים.

מר ביטחון חזר? הליכוד נוסקת לשיא חדש לאחר ההשפלות לחיזבאללה | סקר "מעריב"
היום הזה הוכיח למה נתניהו מעדיף בסתר ליבו את גלנט במשרד הביטחון

לפי ההודעה, ארה"ב שיתפה את ישראל מוקדם יותר השבוע בכוונתה להציע הצעת הפסקת אש, יחד עם שותפים בינלאומיים ואזוריים, במטרה לאפשר לאזרחים באזור הגבול הצפוני לחזור לבתיהם בבטחה.

ישראל הצהירה כי היא שותפה למטרות היוזמה האמריקאית, ואף ציינה את חשיבות המאמצים האמריקאים לקידום יציבות וביטחון באזור. ביום חמישי נפגשו צוותי ישראל וארה"ב לדיונים על קידום המטרה המשותפת, והדיונים צפויים להמשיך גם בימים הקרובים.

כזכור, בצל התקיפה בביירות וחיסולו המסתמן של ראש מערך הכטב"מים של חיזבאללה - איחוד האמירויות, ארה"ב, ערב הסעודית, קטאר, אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן ובריטניה פרסמו הודעה משותפת על המצב הביטחוני בין לבנון לישראל ובה קראו להפסקת אש. 

המדינות הצהירו כי הן מוכנות להפעיל את כל המאמצים בכדי למנוע מלחמה כוללת ולהביא להפסקת אש בת 21 ימים. מרגע החתימה, הפסקת האש הינה מיידית ונועדה לספק מרחב דיפלומטי לקראת גיבוש הסכם דיפלומטי רחב יותר שיסתמך על החלטה 1701.

שגריר ארה״ב בישראל ג׳ק לו כתב בטוויטר: ״אתמול תריסר מדינות קראו להפסקת אש מיידית של 21 יום בלבנון. זו הדרך הטובה ביותר להשגת פתרון דיפלומטי שישב את התושבים משני צידי הגבול לבתיהם בבטחה. התנאים בצפון ישראל ובדרום לבנון חייבים להשתנות כדי שהתושבים יוכלו לחזור".