מלחמת חרבות ברזל: הפגנה מצומצמת למען שחרור החטופים מתקיימת הערב (שבת) ברקע חיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ובעקבות הנחיות חדשות של פיקוד העורף האוסרות על התקהלות של מעל 1,000 איש. עינב צנגאוקר בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אף הישג בצפון לא ישתווה לחורבן שהמטת על מדינת ישראל".

נילי מרגלית, שורדת השבי, בעצרת לשחרור החטופים בכרמי גת, בפנייה ל-119 חברי הכנסת: "אני מסרבת להאמין שישראל הופכת להיות מדינה שבוחרת להקריב את אזרחיה בשביל פוליטיקה זולה״.

לא רק נסראללה: המכה שהנחיתה ישראל על לבנון בשמיים
30 שנות השקעה ייזרקו לפח? הדילמה הגדולה של משמרות המהפכה

"העיניים על הצפון, הלב שבוי בעזה!", ברגעים אלה מתקיימת עצרת למען שחרור החטופים בכרמי גת, בהובלת קהילות ניר עוז ובארי, לצד תושבי קריית גת וציבור ישראלי רחב שהצטרף לצידם גם השבוע, בקריאה לשחרור מיידי של כלל החטופים.

עוד מדבריה של נילי מרגלית, שורדת השבי ובתו של אליהו (צ'רצ'יל) מרגלית, שנרצח ב7.10 ומוחזק עדיין בשבי: ״האם מחיר הדמים שמשלמים אזרחי ישראל ו-101 החטופים שווה את ההימנעות והחשש שלכם לצאת נגד ראש הממשלה?  רוב רובו של עם ישראל מוכן לשלם כל מחיר עבור חזרתם והוא מוכיח זאת ביציאה לרחובות שבוע אחרי שבוע כבר שנה, תוך כדי מלחמה איומה ומייאשת, ומבלי להירתע מאיום הטילים. כי כולנו מבינים שזוהי תקוותנו האחרונה לחיות כאן.  

התירוצים נגמרו. המשוואה ברורה לכל. החזרת החטופים מאיימת על נתניהו. הוא מעדיף אותם מתים. חטופים מתים לא יכולים לספר סיפורי זוועות, סיפורי יאוש, סיפורי תקווה שלא התממשה. 

הייתי שם. ספרתי כל רגע וכל שנייה. אני זוכרת הכל. את הייאוש, הרעב והצמא. את חוסר האונים. את הקושי להחזיק תקווה. אני מסרבת להאמין שישראל הופכת להיות מדינה שבוחרת להקריב את אזרחיה בשביל פוליטיקה זולה. 101 בני אדם, כמוכם ממש, נמקים בשבי החמאס. אזרחי ישראל בחרו בכם, חברי הכנסת, לעשות למען המדינה, למעננו. לנהוג מתוך ערכי הערבות ההדדית, כבוד האדם וחירותו. חירותנו.

לחטופים אין חירות. אין את החירות לעמוד במנהרה, לראות אור יום, לאכול, להתרחץ, לקבל חיבוק. אין כלום. יש אימה בלתי פוסקת. 
האחריות להשיבם הביתה היא עליכם. האחריות להשיב את כולנו היא עליכם. אל תפנו להם גב. אל תפנו לנו גב״.