היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, הוציא היום (שראון) מכתב בו הוא תוקף את עמדתו של שר המשפטים יריב לוין, לפיה ניתן להעמיד לבחירה לנשיאות העליון גם שופטים שאינם מעוניינים בכך.

נשק יום הדין: המהלך האחרון של יריב לוין נגד מינוי נשיא לביהמ"ש העליון | אברהם בלוך

לדברי לייזר, "לאחרונה, נטען כי יש מי שסבור שאפשר לדון במועמדותם של שופטים, חרף העובדה שאלה ביקשו שלא לדון במועמדותם ובכלל זה לדון בהסתייגויות שהוגשו אודותיהם וכן שישנה כוונה לקיים בהקשר זה דיון במתכונת שימוע פומבי".

עוד אמר: "בהקשר זה אני מוצא חובה לציין, כי מדובר בטענות מופרכות ונעדרות כל בסיס משפטי. הטענה לפיה ניתן למנות אדם לתפקיד ציבורי ללא הסכמתו, היא לא רק תלושה מהמציאות, היא אף עומדת בניגוד לכללי המשפט המנהלי המחייב אמון ציבורי בנושאי המשרה".

לייזר אף הוסיף לעמדתו כי לא יהיה שימוע פומבי למועמדים לתפקיד הנשיא וכי הדיונים יתנהלו באופן סודי: הפרסומים באמצעי התקשורת הנוגעים לכוונה לקיים דיון בהסתייגויות במתכונת שימוע פומבי הם חסרי בסיס ושחר. כאמור לעיל, דיוניה של ועדת הבחירה מתנהלים תחת סודיות המעוגנת בכלל 15. זאת ועוד, החלטת ועדת הבחירה לקיים שימוע פומבי למועמדים לכהונה בבית המשפט העליון, בפני ועדת המשנה, אינה חלה במקרה זה".