על רקע הדיווחים על פחד הולך וגובר בתוך המשטר האיראני לאחר חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בדאחייה בביירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (שני) הודעה רשמית הפונה באופן ישיר לעם האיראני. בהודעתו דיבר נתניהו על שלום ושגשוג בין שני העמים, הרעיף מחמאות על העם האיראני ורמז שהדבר היחיד העומד בפני שלום בין העמים הוא המשטר הדכאני באיראן - איום שלפי ההצהרה הולך להיות מוסר בקרוב "מהר יותר משאנשים חושבים".

בין היתר אמר נתניהו בהצהרתו: "בכל רגע שעובר המשטר מקרב אתכם לפי התהום. מרבית האיראנים יודעים שלמשטר לא אכפת מהם ומעתידם. מגיע לכם ולילדכם טוב יותר".

גורמים בממשלה סבורים כי הפניה הישירה של רה"מ לעם האיראני היא הרבה מעבר לעוד מסר שנועד להרתיע. לפי הערכות, ישראל מוכנה לבצע פעולה צבאית אגרסיבית נגד איראן במקרה של מתקפה איראנית על ישראל, עליה מדברים בטהרן מאז חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה.

בצה"ל מציגים: כך קרס מגדל הקלפים של הנהגת החיזבאללה בלבנון  
להגיב או לא להגיב, זאת השאלה: דילמת חייו של חמינאי | פרשנות

בנימין נתניהו בפנייה ישירה לעם האיראני 30/9/2024 (צילום :דוברות משרד רה"מ)

הרשתות החברתיות באיראן ובעולם הערבי געשו היום מיד לאחר פרסום ההודעה החריגה של נתניהו, רבים מנתחים אותה ומהדהדים אותה ברשת ובתקשורת בעולם הערבי. כזכור, לפני כשבוע בלבד - ימים ספורים לפני חיסול נסראללה, פרסם נתניהו סרטון בו פנה באופן ישיר לאזרחי לבנון.  

הצהרתו המלאה של נתניהו לעם האיראני

"אני מדבר הרבה על מנהיגי איראן. אך בנקודת המפנה הזו אני רוצה לפנות אליכם - לעם האיראני. אני רוצה לעשות זאת ישירות, בלי פילטרים, בלי מתווכים".

"כל יום אתם רואים משטר שמכניע אתכם, נואם נאומים חוצבי להבות על הגנה על לבנון, הגנה על עזה. אבל בכל יום, המשטר הזה גורר את האזור שלנו עמוק יותר אל תוך החושך ועמוק יותר אל תוך המלחמה. בכל יום הבובות שלהם מחוסלות. תשאלו את מוחמד דייף. תשאלו את נסראללה. אין מקום במזרח התיכון שישראל לא יכולה להגיע אליו. אין מקום שלא נלך אליו כדי להגן על עמנו ועל המדינה שלנו".

"בכל יום שעובר, המשטר מקרב אתכם - העם הפרסי האציל - אל התהום. הרוב המכריע של האיראנים יודע שלמשטר לא אכפת ממנו. אם היה אכפת לו, אם היה אכפת לו מכם, הוא היה מפסיק לבזבז מיליארדי דולרים על מלחמות חסרות תוחלת ברחבי המזרח התיכון. זה יתחיל לשפר את חייכם".

"תארו לעצמכם אם כל הכסף העצום שהמשטר בזבז על נשק גרעיני ומלחמות חוץ היה מושקע בחינוך של ילדיכם, בשיפור שירותי הבריאות שלכם, בבניית התשתיות של האומה שלכם, מים, ביוב, כל שאר הדברים שאתם צריכים. דמיינו את זה. אבל אתם יודעים דבר אחד פשוט - לרודנים של איראן לא אכפת מהעתיד שלכם - אבל לכם כן".

"כשאיראן תהיה סוף סוף חופשית והרגע הזה יגיע הרבה יותר מהר ממה שאנשים חושבים - הכל יהיה שונה. שני העמים העתיקים שלנו, העם היהודי והעם הפרסי, יחיו סוף סוף בשלום. שתי המדינות שלנו, ישראל ואיראן, יהיו בשלום. בבוא היום, רשת הטרור שנבנתה בחמש יבשות תפשוט רגל, תפורק".

חמינאי בטקס האשכבה של הנייה (צילום: רשתות ערביות)
חמינאי בטקס האשכבה של הנייה (צילום: רשתות ערביות)

איראן תשגשג כמו שלא שגשגה מעולם. השקעה גלובלית. תיירות מסיבית. חדשנות טכנולוגית מבריקה המבוססת על הכישרונות האדירים שקיימים בתוך איראן. האם זה לא נשמע טוב יותר מעוני אינסופי, דיכאון ומלחמה?"

"מקום ועד אספהן, משיראז ועד תבריז, יש עשרות מיליוני אנשים טובים והגונים עם אלפי שנות היסטוריה מאחוריהם ועתיד מזהיר לפניהם. אל תתנו לקבוצה קטנה של תיאוקרטים קנאים לרסק את התקוות והחלומות שלכם".

"מגיע לכם טוב יותר. לילדכם מגיע יטוב יותר. לכל העולם מגיע טוב יותר. אני יודע שאתם לא תומכים באנסים וברוצחים של חמאס וחיזבאללה, אבל המנהיגים שלכם כן. מגיע לכם יותר. העם באיראן צריך לדעת - ישראל עומדת איתכם. הלוואי שנדע יחד עתיד של שגשוג ושלום".