יו"ר הכנסת ה-14, דן תיכון ז"ל, שהלך לעולמו אתמול בגיל 87, הובא היום (שלישי) למנוחות בחלקת גדולי האומה בבית העלמין בהר הרצל.

יו"ר הכנסת הנוכחית אמיר אוחנה ספד לו. "דן היה אדם שליבו ופיו היו שווים, איש של עקרונות, המבקש להעמיק ביסוד הדברים, מתוך כוונה ומטרה לבצע את השליחות אשר לקח על עצמו במקצועיות ובידענות שאין שניה להן", אמר. "הוא פעל באופן זה לא לטובתו האישית ולא למען פרסום, אלא לטובת עמו, ארצו והציבור אותם אהב כל כך".

הערכה - תקיפה איראנית תתרחש בטווח המיידי; דובר צה"ל: ישראל תגיב
מי הבכיר שחוסל? תקיפה עוצמתית נוספת במעוז החיזבאללה בביירות

"מדינת ישראל מצויה במלחמה כבר כמעט שנה, אך המאבק באויבינו ליווה גם את חייו הציבוריים של דן, וכך אמר, מילים המזכירות עד מאוד את ההתמודדות הנוכחית: "אסור לשכוח כי המטרה שלנו במלחמה הייתה השגת שלום ושקט בגבול הצפון. רצינו שהחיים בצפון המדינה ימשיכו לזרום כמים הזורמים בערוצי הדן, החצבני והבניאס. החלף אש"ף בחיזבאללה – והדברים נכונים גם למלחמה שמדינת ישראל נלחמת עתה בלבנון".

"וכפי שאמר דן – המטרה היא השגת ביטחון ושלום. איננו ששים אלי קרב ואיננו רואים במלחמה ערך בפני עצמו אלא כלי להשגת המטרה הזו.
אני מבקש לשלוח מכאן בשם כולנו, ואני בטוח שגם דן היה מצטרף לדברים – תפילה לשלום חיילי צה"ל כולם, לשובם של כל החטופות והחטופים למשפחותיהם, ולחזרתם של כל התושבים לבתיהם, שלא רק ישוקמו לאחר ההרס שנזרע בם, אלא יצמחו, ילבלבו ויפרחו עוד יותר מכפי שהיו".

יו''ר הכנסת אמיר אוחנה סופד לדן תיכון (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו''ר הכנסת אמיר אוחנה סופד לדן תיכון (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"דן, היית אבא וסבא למופת, היית חבר כנסת אהוב ומוערך, ועבורי – היית מורה טוב ומודל לתפקיד יושב ראש הכנסת. הכנסת מרכינה את ראשה לזכרך", אמר לסיום.

בנו של תיכון, הדר, בתו תמר וארבעה מנכדיו נשאו דברי פרידה.

משפחתו של תיכון בהלוויתו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
משפחתו של תיכון בהלוויתו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

דן תיכון בכנסת (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
דן תיכון בכנסת (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)

על קברו הטרי הונחו זרים מטעם ממשלת ישראל, הכנסת, ההסתדרות הציונית העולמית, צה"ל וכוחות הביטחון, משטרת ישראל, עיריית ירושלים, עיריית נשר והמשפחה.