בהודעה חריגה שפורסמה בעברית, איים משרד המודיעין האיראני כי יפעל לחיסולם של ראשי מערכת הביטחון בישראל, לרבות ראש הממשלה. "נגיע בקרוב אליכם," נכתב באיום המטריד.

האיום הישיר כולל רשימה מפורטת של בכירים במערכת הביטחון הישראלית. לצד ראש הממשלה, מוזכרים גם הרמטכ"ל, מפקדי הפיקודים, מפקדי חיל האוויר וחיל הים. באופן מפתיע, האיום כולל גם את שמו של ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל') אהרון חליוה, שכבר פרש משירותו בצה"ל. 

גורם ביטחוני: "אנחנו משחקים שחמט מול האיראנים - אתמול הם קיבלו מט"
העיתונאי האמירתי מתפוצץ על איראן: "נמר של נייר טואלט"

 במקביל, אברהים עזיזי, יו"ר ועדת הביטחון והחוץ של הפרלמנט האיראני, שיגר גם הוא איום ואמר כי "כפי שנאמר בהודעת המנהיג העליון לאחר מות אסמעיל הנייה, אנו רואים כחובתנו לנקום את דם אורחנו. ננקום נקמה קשה וכואבת, אך העיתוי והמקום בידינו. נפעל בחוכמה ובהפתעה". לדבריו, ההתקפה אמש כוונה למטרות צבאיות. אם ישראל תגיב, הוא הזהיר כי גם מטרות אזרחיות עלולות להיפגע בסבב הבא. 

האיום מגיע לאחר שאמש במתקפה חסרת תקדים שהתרחשה אמש, שיגרה איראן למעלה מ-180 טילים בליסטיים לעבר ישראל. זוהי המתקפה השנייה בתוך חצי שנה, כאשר התקיפה הקודמת באפריל כללה מאות טילים וכטב"מים, שרובם יורטו בהצלחה. משמרות המהפכה של איראן (IRGC) לקחו אחריות על מתקפת הטילים האחרונה, וטענו כי היא בוצעה בתגובה לחיסולם של חסן נסראללה ובכירים נוספים.

האיום של איראן על בנימין נתניהו וראשי מערכת הביטחון (צילום: רשתות ערביות)
האיום של איראן על בנימין נתניהו וראשי מערכת הביטחון (צילום: רשתות ערביות)

לאחר המתקפה, פרסמה המשלחת האיראנית לאו"ם הצהרה בה נטען כי המתקפה הייתה תגובה ל"פעולות הטרור של המשטר הציוני". ההצהרה, שפורסמה גם בפלטפורמת X (לשעבר טוויטר), כללה אזהרה כי אם ישראל תבצע "פעולות רשע נוספות", איראן תגיב במתקפה מוחצת נוספת.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הגביר את המתח עוד יותר כאשר צייץ בעברית: "בעזרת השם, מכות חזית ההתקוממות יהפכו חזקות וכואבות יותר על הגוף השחוק והנרקב של המשטר הציוני".