כאלף מפגינים התכנסו הערב סמוך לשער בגין בקריה בתל אביב, בדרישה לשחרור החטופים ובמחאה נגד תפקוד הממשלה. ההפגנה, שהתקיימה למרות המצב הביטחוני המתוח, כללה משפחות החטופים שהגיעו לזעוק את כאבן ואף הדליקו אבוקות. בין השלטים שנשאו המפגינים, בלטו מסרים חריפים כמו “Its now or קבר”, “ממשלה בלי דרך ובלי ערך”, ו-“המדינה מונהגת על ידי הטרור המתאבד”, מה שהביע תחושות עמוקות של ייאוש ואכזבה כלפי ההנהגה הנוכחית.

ההפגנה, שהחלה בשמונה בערב משכה כאלף מפגינים שהביעו זעם על אוזלת היד, לדבריהם, בטיפול במשבר החטופים ובתחושת חוסר הביטחון השוררת במדינה.

רן, תושב תל אביב שהגיע להפגנה, הביע את תחושותיו: “הממשלה שלנו איבדה שליטה. הם לא עושים דבר כדי להחזיר את החטופים. זה כאילו שהחיים שלנו לא חשובים להם בכלל, והזמן אוזל”.

מיכל לוי, אם לשלושה, שהשתתפה במחאה עם משפחתה, שיתפה בתחושותיה: “הילדים שלי שואלים אותי מתי זה ייגמר ואני פשוט לא יודעת מה לענות להם. הממשלה עסוקה רק בעצמה בזמן שאנחנו חיים בפחד יומיומי. אם לא נפעל עכשיו, אין עתיד”.

גם יוסי, קצין מילואים ותיק, הגיע להפגנה לאחר שהתייאש לדבריו מתפקוד ההנהגה: “יש תחושה שהמדינה שלנו הולכת לאיבוד. פעם עוד היינו יכולים להאמין שמישהו מנהל את העניינים, אבל עכשיו זה נראה כאילו אין הנהגה אמיתית”. בשלב מסויים המפגינים קראו במגפון: "זכרו - הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים, אבל גם עסקה מצילה חיים".