דיפלומט בכיר מקטאר הכחיש טענות על תקשורת ישירה עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר והצהיר כי צוות התיווך הקטארי לא נפגש עם משפחות החטופים המוחזקים בידי חמאס, כך דווח ב"ג'רוזלם פוסט". הדיפלומט הבהיר כי כל מאמצי התיווך מתבצעים אך ורק דרך נציגים מהמשרד המדיני של חמאס בדוחא.

"ח'ליל אל-חיה מוביל את המשא ומתן מטעם חמאס מהיום הראשון. איסמעיל הנייה היה מעורב במשא ומתן בעבר, אבל תמיד היה זה אל-חיה שניהל את הצד הטכני של הדברים", אמר הדיפלומט, והדגיש כי סינוואר מעולם לא היה מעורב בשיחות ישירות.

יישובים נוספים נסגרו לתנועת אזרחים; דיווחים על תקיפה בסוריה
"עומדים כאן היום למרות הכל": בעוטף התייחדו לזכר הנרצחים

כזכור, הנייה חוסל על ידי צה"ל בפעילות ממוקדת בטהרן בסוף יולי, וכעת נשמעים דיווחים על חיסולו של סינוואר, שעדיין לא אומתו על ידי גורמי הביטחון בישראל או על ידי ארגון חמאס. מחר תעבור שנה מטבח ה-7 באוקטובר אשר בוצע על ידי מחבלי חמאס בפיקודם של סינוואר והנייה, ובמערכת הביטחון מעריכים כי ארגוני הטרור ינסו להוציא לפועל מחר "מטחי ראווה", שכוללים ירי כבד ומסיבי גם למרכז הארץ. לפיכך, כוחות הביטחון החלו בהערכות להגנה מוגברת במטרה לסכל את התוכניות הללו.

בנוסף, בחמאס לקחו אחריות על פיגוע הירי בתחנת הרכבת הקלה ביפו לפני שבוע, שהוביל למותם של שבעה ופציעתם של שישה נוספים. היום התרחש פיגוע ירי נוסף בתחנה המרכזית בבאר שבע, בו נהרגה סיירת במג״ב דרום, עליו בירכו חמאס.