יום הזיכרון לטבח 7 באוקטובר נחתם הערב (שני) בטקס הזיכרון הממלכתי של הממשלה. האירוע, התרחש לאחר טקס הזיכרון הלאומי של משפחות החטופים. הטקס הופקד בידי שרת התחבורה מירי רגב, וצולם מראש בעיר אופקים. במהלך הטקס הוצגו נאומים מוקלטים של ראש הממשלה והנשיא, לצד קטעים אומנותיים ותפילה המונית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא נאום, בו אמר בין היתר: "כבר שנה, שנה שלמה של שבר וכאב. כבר שנה, מאז בוקר שמחת תורה שהפך ליום אסוננו. בוקר שבעה באוקטובר. כבר שנה מאז שאויב רצחני נכנס לבתינו, שרף ועינה, אנס ופצע, טבח וחטף; והכל בעליצות מפלצתית ואכזרית".
 
"עד יומי האחרון ילוו אותי ריח הגופות השרופות ומראה שלוליות הדם, לצד התמונות המשפחתיות וספרי הילדים – בגן העדן שהפך לגיהנום. וכמו בתפילה, כבר שנה שאנחנו בוכים על כל הנרצחים והנופלים. מי באש ומי בחניקה, מי בחרב ומי בחיה. מי בפתח ביתו, ומי בממ"ד, מי בחממה ומי ברחובה של עיר, מי במוצב ומי בשדה הקרב, מי בתחנת האוטובוס ומי בתחנת המשטרה. מי במכונית ומי במיגונית, מי בשבילי הקיבוץ ומי במסיבה, מי בטילים וברקטות, מי במנהרות, ומי במסתור. לנצח, לנצח נזכרם".
 
"אני פונה אליכם, בנות ובני המשפחות השכולות. אני מתבונן בעיניכם הדומעות, הכואבות, ובשם מדינה שלמה – מרכין את ראשי בתודה וביראה, ומייחל שעוד תדעו מזור ונחמה. אני מתפלל וזועק שנהיה ראויים לאהוביכם. אני מאמץ אל ליבנו את הפצועים בגוף ובנפש, עלינו ללוות ולתמוך בהם במאבק ההרואי לשיקום ולריפוי".
 
"ומכאן, אני מבטיח לנו, לכולנו, שעוד נוסיף ונבנה, ונקצור ברינה את שזרענו בדמעה, וזקנים וזקנות עוד ישבו בגינות הבתים במערב הנגב, ורחובות יישובי הגליל עוד ימלאו ילדים וילדות משחקים. עוד נקום יחד, רק יחד, והאהבה הזו, המקודשת בדם עוד תשוב בינינו לפרוח״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בהם הדגיש את משמעות היום ואת עוצמת העם הישראלי. בפתח דבריו, התייחס נתניהו לאירועים שהתרחשו בדיוק שנה קודם לכן: "לפני שנה, בשבעה באוקטובר, כולנו הוטלנו למערכה גורלית", אמר ראש הממשלה והזכיר כי יום זה, שבת שמחת תורה, ייחקק בזיכרון האומה כיום של "כאב ואובדן, של תוגה בלתי ניתנת לתיאור". הוא תיאר את מתקפת הטרור של חמאס שבה נרצחו, נחטפו ונפגעו אזרחים ישראלים, והדגיש את מעשי הזוועה שביצעו המחבלים.

במהלך נאומו, ציין נתניהו את עמידתו האיתנה של העם מול האויב: "בשבעה באוקטובר הוטלנו למערכה גורלית – אבל לא הוכרענו. ההיפך הוא הנכון: אנחנו אלה שפועלים להכריע ולהרתיע את אויבינו". הוא שיבח את עוצמות הנפש והכוחות הפנימיים שהעם גייס ברגעי המשבר, וציין את היעדים המרכזיים של המלחמה: "מיטוט שלטון החמאס, החזרת כל חטופינו הביתה, סיכול כל איום עתידי והשבת תושבי הדרום והצפון לבתיהם בבטחה".

נתניהו הדגיש את הערבות ההדדית הייחודית של העם היהודי והביע את מחויבותו להמשיך במאבק עד להשלמת כל היעדים. "נוסיף להילחם - וביחד ננצח", אמר ראש הממשלה והוסיף כי הניצחון לא יהיה רק למען הדור הנוכחי, אלא גם למען הדורות הבאים והאנושות כולה.

בפנייה אישית לאזרחי ישראל, ציטט נתניהו את דבריה של ללי דרעי, אם לשכול, שהביעה תקווה ואמונה באור שבא לאחר הצער: "צל הוא לא חושך. צל הוא סימן שיש אור מאחור. גם אם הר היגון מסתיר את האור – כולנו כעם צריכים לטפס עליו, כי האור קיים". נתניהו סיכם את דבריו בהבעת ביטחון בניצחון ואמר: "השבעה באוקטובר יסמל לדורות את מחיר תקומתנו – והוא יבטא לדורות את גודל נחישותנו ואת עוצמת רוחנו".

שרת התחבורה רגב החליטה שלא להראות תמונות של חטופים או נרצחים במהלך הטקס, וזאת בעקבות דרישות רבות מצד משפחות החטופים שלא להשתמש בתמונות יקיריהן, לאור חילוקי הדעות סביב האירוע השנוי במחלוקת. רגב ציינה כי שלושת הערכים המרכזיים שיכוונו את הטקס הם זיכרון, גבורה, ערבות הדדית ותקווה. אורך הטקס יעמוד על כ-65 דקות.

את הטקס מנחים העיתונאית חן זנדר, ששכלה את אחותה בפסטיבל הנובה, אורין גנץ, שבתה עדן זכריה נחטפה ונרצחה בשבי, שמעון אטיאס ששכל את אחייניתו עמית בוסקילה בפסטיבל הנובה, רותי גרינגליק ששכלה את בנה שאולי בקרב, ויודן פירט מקיבוץ כיסופים, שאליו חדרו מחבלים בשבת השחורה.