מספר רב של רבנים מובילים בציונות הדתית פרסמו היום (שלישי) מכתב הקורא לביצוע של עסקת חטופים. קיימת הערכה כי יתכן שמדובר ב"בלון ניסוי" מצד גורמים פוליטיים, על מנת לנסות ולקדם עסקה בתקופה הקרובה. 

"אנו רבני ישראל מהעיר ומההתיישבות שתלמידנו ובני משפחותינו נמצאים בחזיתות השונות מתחילת המלחמה, כל אחינו בית ישראל, שומעים את קול אחינו ואחיותינו החטופים, צועקים אלינו ממנהרות החמאס, מיוסרים ברעב ובחרפה בגיא צלמוות", כתבו.  

המזרח התיכון על סף פיצוץ: יעדי התקיפה באיראן כבר נקבעו | דיווח
על רקע רצף הטקסים: קושי אחד מרכזי של המשפחות השכולות נעלם מן העין 

עוד הוסיפו: "הצלת החטופים הינה מצווה רבה, חובה יהודית, מוסרית ולאומית מן המעלה הראשונה - להם, למשפחותיהם, ולעם ישראל כולו. אני מחזקים את ממשלת ישראל להעצים את מעלותיה בנחישות, בעוז ובגבורה. ללא דיחוי להשבת כל החטופים, בכל דרך שתידרש, וככל שאפשר גם בהסכם אחראי - שלפי הערכת המנהיגות המדינית וכוחות הביטחון לא תהיה בו פגיעה וסכנה לביטחון המדינה, ובאופן שלא יאפשר את חזרת איום הטרור החמאסי בעזה. 

יפעת קלדרון בהפגנה למען החזרת החטופים (צילום :מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים)
צעדת משפחות החטופים של קיבוץ בארי יחד עם חברי הקיבוץ, 7 באוקטובר 2024  (צילום: מאיה משל)
צעדת משפחות החטופים של קיבוץ בארי יחד עם חברי הקיבוץ, 7 באוקטובר 2024 (צילום: מאיה משל)

אני קוראים לממשלת ישראל להפעיל מול החמאס את כל הכלים והאמצעים שברשותה על מנת להציל את חיי אחינו ואחיותינו החטופים, דרושה הכרעה מהירה". על המכתב חתומים בין היתר, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב יגאל לוינשטיין והרב יהושע שפירא.