מחר (חמישי), ירדן ביבס, חטוף המוחזק בידי חמאס, יציין את יום הולדתו ה-35 בשבי, שנה שנייה מאז נלקח כחלק מאירועי אוקטובר האחרון. בכך, הוא יהיה החטוף הראשון שיציין שני ימי הולדת בשבי החמאס. משפחתו של ירדן ציינה את האירוע בכיכר החטופים, עם מיצב המוקדש לו בהשראת המילה “HOME”, המסמל את הגעגוע העמוק לשובו הביתה.

מצמרר: תיעוד חדש מרגעי חטיפתו של ירדן ביבס | קשה לצפייה

עפרי ביבס, אחותו של ירדן, נשאה דברים מרגשים בטקס, בהם שיתפה בזכרונות משותפים ותחושות הקיצוניות שהשתלטו על חייהם מאז החטיפה. “אנחנו לא משפחה שחוגגת יותר מדי ימי הולדת”, היא סיפרה, “אבל תמיד הייתה עוגה, ארוחת ערב וכתר ששירי הכינה לך כמו לילדים בגן. המציאות הזאת כל כך רחוקה מאיתנו עכשיו”.

עפרי ביבס (צילום: פאולינה פטימר)
עפרי ביבס (צילום: פאולינה פטימר)

במילים נוגעות ללב, עפרי שיתפה בזכרונותיהם המשותפים: “תמיד היית טוטאלי עם המשפחה שלך, עשית כל מה שיכולת כדי להציל אותם”. היא הוסיפה כמה קשה לה להתמודד עם השנה החולפת והגעגועים אליו: “כמה אני מתגעגעת לחיוך שלך, לצחוק שלך, לחיים שהיו לנו יחד”.

המשפחה, כמו רבים ברחבי הארץ, ממשיכה לקוות ולתפלל לשובו של ירדן. עפרי נזכרה גם ברגעים הכואבים של יום ההולדת בשנה שעברה, כשקיבלו לראשונה את תמונות החטיפה: “זה היה אות החיים הראשון”, היא אמרה. “אני מבקשת היום לקרוא שוב בתקווה שיגיעו אלינו עוד בשורות טובות”.

המאבק להשבת החטופים ממשיך לעמוד בראש סדר היום הציבורי ומשפחת ביבס, יחד עם מטה המשפחות להחזרת החטופים, לא מוותרים על התקווה ליום שבו ירדן ושאר החטופים יחזרו לחיק משפחותיהם.