לאחר סערת עניין ההפרדה המגדרית לרגל תפילת יום כיפור בגן מאיר בתל אביב, בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) כי התפילה בתל אביב תתקיים בהפרדה. במעכרת הפוליטית מיהרו להגיב.

תושבי ת"א חלוקים: "שוב העירייה עושה בעיות"; "התגרות בציבור החילוני"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב להחלטה: ״מברך את החלטת בית המשפט לאפשר תפילה בהפרדה במרחב הציבורי, בעיר העברית הראשונה. החלטת העליון היא ההחלטה הטבעית, הנכונה והראויה ביותר. טוב עשו השופטים שהעמידו את עיריית תל-אביב במקום״.

שלמה קרעי, שר התקשורת, מסר בתגובה להחלטה כי "מצער שהגענו למצב שגם המובן מאליו מגיע לבית המשפט ושגם מושכלות יסוד במדינה היהודית והדמוקרטית הפכו לשנויות במחלוקת. חבל שהגענו לכך וטוב שהטרלול הפרוגרסיבי נדחה בשאח נפש. מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. גמר חתימה טובה!". 

יו״ר הימין הממלכתי וחבר הקבינט הביטחוני, השר גדעון סער מסר: "בית המשפט העליון עשה צדק כשהפך את ההחלטה הבלתי נתפסת של עירית ת״א למנוע תפילת יהודים ברשות הרבים על פי מסורת ישראל ביום הכיפורים. לעמוד על דבר פשוט וחשוב זה במדינה היהודית היחידה בעולם מול שרירות לב של רשות שלטונית הוא לא רק ההחלטה השיפוטית הנכונה. זהו בעיני מעשה של קידוש השם".

ח״כ לימור סון הר מלך: "אני מברכת על ההחלטה שמאפשרת לארגון ‘ראש יהודי’ ולתושבות תל אביב לקיים את התפילה המסורתית ביום כיפור בהפרדה בגן מאיר בתל אביב. זו החלטה חשובה שאמורה להיות מובנת מאליה במדינה יהודית, שבה לכל אדם יש זכות להתפלל על פי אמונתו גם במרחב הציבורי. נקווה שבעתיד עיריית תל אביב וגופים נוספים יבינו שאין להם זכות להתעמר באנשים דתיים רק בשל אמונתם. המרחב הציבורי שייך לכולם – גם לדתיים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "אנחנו נכבד כמובן את פסיקת בית המשפט העליון שאיפשרה תפילות בהפרדה בתל אביב. חוזר וקורא לציבור הליברלי לא לתת למחרחרי המהומות שיזמו את התפילות האלה את המריבה שהם רוצים. לא ללכת להפגין נגד כי זה מה שהם מחפשים. עדיף להתעלם. שיישארו שם לבד, תקועים עם עצמם. אנחנו נלך לטקסים משותפים של יהדות סובלנית, מאירת פנים, המכבדת את מסורת ישראל האמיתית.

חברת מפלגתו של יאיר לפיד, אלעזר שטרן, דווקא בירך על ההחלטה: "יש שופטים בירושלים גם היום, אבל גם אתמול וגם מחר. כדאי שנזכור זאת. שמח שבהתאם לפסיקת בית המשפט העליון תהיה תפילה בפהרדה ביום כיפור הקרוב בגן מאיר בתל אביב".

גם מתן כהנא מהמחנה המפלגתי תמך: "אני מברך על החלטת בית משפט העליון לאפשר תפילה בהפרדה בעיר תל אביב. תל אביב תישאר תל אביב גם אחרי תפילה בהפרדה ביום הכיפורים. בשבוע בו אנו מציינים שנה למלחמה, נזכור כולנו שהביחד שלנו זה צורך קיומי".