הדיון בתגובה הישראלית למתקפה האיראנית שהתקיים אמש בקבינט המדיני-ביטחוני נמשך מספר שעות, אך הסתיים ללא החלטות וללא הצבעה. בהתאם לכך, אין שינוי בסטטוס נסיעתו של שר הביטחון יואב גלנט לוושינגטון, והיא עדיין מעוכבת.

על פי ההערכות, זהו אחד הדיונים הקריטיים ביותר שהתקיימו במהלך המלחמה. כמו כן, נקבעה ישיבת ממשלה ליום ראשון. הישיבה תתקיים בירושלים, ובמהלכה יקבלו השרים סקירה ביטחונית.

מטרייה עם חורים: הזגזג של מדינות המפרץ מאיים על תוכנית הענק האמריקאית | ד"ר ענת הוכברג-מרום

כמו כן, בישיבת הקבינט התגלעו חילוקי דעות חריפים בין חברי הממשלה לגורמי הביטחון בנושא הריסת בתי מחבלים. השר איתמר בן גביר דרש להרוס מיידית בתים של מחבלים ערבים ישראלים ובדואים, אך נתקל בהתנגדות מצד סגן ראש השב"כ, שהביע עמדה מקצועית נגד המהלך בטענה ש"זה מייצר מורכבות" ושזה ישליך גם על בתים של מבצעי פיגועים יהודים.

השרה מירי רגב טענה כי ההחלטה צריכה להתקבל על ידי הדרג המדיני ולא המקצועי, בעוד בן גביר הזכיר כי בג"ץ קבע הבדל בין מחבלים יהודים לערבים בנושא זה. השר בצלאל סמוטריץ' תמך בעמדה זו, באומרו כי אין תמיכת סביבה טבעית אצל מחבלים יהודים.

שר הביטחון יואב גלנט ניסה להרגיע את הרוחות והנחה לבחון את הנושא. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הנושא יידון בימים הקרובים, יחד עם סוגיית גירוש משפחות מחבלים. בן גביר הוסיף דרישה לקדם עונש מוות למחבלים במקביל.

במקביל, מועצת יש"ע בירכה על החלטת הקבינט לאשר מיגוניות להתיישבות הצעירה, וקראה להמשיך בהסדרת ההתיישבות ולהשקיע בה משאבים בתקציב המדינה הקרוב.