בישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון) נערכה סקירה ביטחונית ואושרה הצעה לקיום יום אבל לאומי לציון טבח שבעה באוקטובר. במהלך הסקירה הביטחונית, מסר שר הביטחון יואב גלנט לשרי הממשלה כי "לחיזבאללה נותר שליש מהטילים לטווח קצר ובינוני". ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, האלוף אליעזר טולדנו, הוסיף: "עד עכשיו היה בלבנון ארגון שיש לו מדינה. עכשיו אין ארגון, והשאלה מה יקרה עם המדינה".

בתוך כך, הממשלה אישרה את הצעתה של שרת התחבורה מירי רגב לקיום יום אבל לאומי לציון טבח שבעה באוקטובר בתאריך העברי כ"ה תשרי. יום הזיכרון יצוין החל מכ"ד בתשרי בערב, יומיים אחרי שמחת תורה. על פי ההחלטה, משרד הביטחון יקיים טקס אזכרה ממלכתי לחללי מלחמת "חרבות ברזל", והמערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים יקיים טקס אזכרה ממלכתי לנרצחים במתקפה שאירעה בשבעה באוקטובר 2023.

מירי רגב (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

שני הטקסים ייערכו בהר הרצל בירושלים, בהשתתפות ארבעת סמלי השלטון - נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה וממלא מקום נשיא בית המשפט העליון יצחק עמית. ביום האבל הלאומי, הדגל יורד לחצי התורן מעל מבני ציבור, מוסדות מדינה, בסיסי צה"ל ונציגויות ישראל בחו"ל.

במהלך הדיון, כמה שרים מתחו ביקורת על ההחלטה ליישם את זה כבר השנה. השר עמיחי שיקלי אמר: "גם אם לשנה הבאה רוצים לציין בתאריך העברי, שווה דיון נפרד, השנה זה מיותר כי למעשה כבר התקיימו טקסים גם ממשלתיים וגם נעשו צעדים כמו הורדת הדגל לחצי התורן בכנסת". השר סער הוסיף: "בפועל כבר התקיים יום אבל לאומי".

בתגובה להחלטה, פורום הזיכרון הלאומי, המייצג משפחות שכולות, פצועים, תושבי העוטף והצפון, מפקדים ולוחמים, שלח מכתב זועם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרה מירי רגב. במכתבם, הביעו חברי הפורום את התנגדותם הנחרצת להחלטת הממשלה לקבוע את כ"ד בתשרי כיום אבל לאומי בלבד, ודרשו תיקון מיידי של ההחלטה.