13 ימים עברו מאז מתקפת הטילים האיראנית על ישראל - והתגובה הישראלית טרם הגיעה. הדיונים על אופן, ההיקפים והמועד של התגובה החלו מיד אחרי שכ-200 טילים בליסטיים שוגרו על ידי צבא איראן אל עבר מדינת ישראל, אך נכון לרגע זה נראה כי הכיוון הוא "נגיב בזמן הכי נכון מבחינת ישראל".

כך הדגישו 2 גורמים המעורים ששוחחו עם 'מעריב', "יתכן שיש קשר בין שיחת טלפון שראש הממשלה נתניהו קיים ביום חמישי עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ועם סגניתו המתמודדת בבחירות, קמלה האריס. ישראל מתואמת עם ארצות הברית בנושא האיראני, יתכן שקיים קשר בין מועד התגובה הישראלית והבחירות בארצות הברית שיתקיימו בעוד כשלושה שבועות".

בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

עם זאת, הגורמים המעורים מדגישים שלא מדובר בשינוי בתכניות, אלא "בתיאום ובאסטרטגיה הנכונה לישראל". ברוח דומה התבטא אתמול נתן אשל, מקורבו של נתניהו. אשל כתב כי "כמו שחיכינו עם לבנון וטיפלנו בדרום עד שלב מסוים, ואנחנו עכשיו צריכים לדעתי לחכות עם אירן ולטפל בצפון. נגיע לאותו שלב בצפון, נגמור ונגיע גם לאיראן. היא לא בורחת. כמו שלימדונו אבותינו, תורכי תורכי".

יצוין כי כבר למחרת השיחה המשולשת נתניהו-ביידן-האריס, ביום שישי האחרון, ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על תעשיית הנפט והפטרוכימיה של איראן. הודגש כי הרחבת הסנקציות הקיימות נעשתה בעקבות מתקפת הטילים הבליסטיים על ישראל לפני כשבועיים.

טילים בליסטיים איראנים (צילום: רויטרס)
טילים בליסטיים איראנים (צילום: רויטרס)

זאת ועוד: אתמול (ראשון) דובר הפנטגון פטריק ריידר אישר כי מערכות ליירוט טילים בליסטיים מסוג THAAD יועברו לישראל, וצוות שיתפעל אותן יוצב בארץ. לפי ההודעה, זאת בכדי לחזק את מערך ההגנה האווירית של ישראל בעקבות המתקפות האיראניות.

ריידר הוסיף כי "פעולה זו מדגישה את מחויבותה של ארה"ב להגנת ישראל ולהגנת האמריקנים בישראל, מכל התקפות טילים בליסטיים נוספות של איראן. זה חלק מההתאמות הרחבות יותר שערך צבא ארה"ב בחודשים האחרונים כדי לתמוך בהגנה על ישראל".